۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی برای سلامت جامعه
رئیس جمهور عنوان کرد

استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی برای سلامت جامعه

رئیس جمهور در نشست شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، بر تحقق کامل مأموریت این شورا با به میدان آوردن همه ظرفیت‌ها به‌خصوص ظرفیت مشارکت مردمی و بخش خصوصی، تأکید کرد.

به گزارش بازار، نشست شورای عالی سلامت و امنیت غذایی پس از ۵ سال وقفه، امروز شنبه با حضور سید ابراهیم رئیسی برگزار شد

رئیس جمهور در این نشست با بیان اینکه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، مأموریت بسیار خطیری در حفظ سلامت جامعه دارد، بر تحقق کامل مأموریت این شورا با به میدان آوردن همه ظرفیت‌ها به‌خصوص ظرفیت مشارکت مردمی و بخش خصوصی تأکید کرد.

رئیسی، همه دستگاه‌های کشور را در حفظ سلامت مردم و جامعه، مسئول دانست و تأکید کرد: شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با پرداختن به مهم‌ترین مسائل مبتلا به سلامت جسمی و روانی جامعه، راهبردهای لازم در این زمینه را ترسیم کند تا با اجرای آن‌ها از سوی دستگاه‌های مربوطه، عقب‌ماندگی‌های ۵ سال گذشته جبران شود.

رئیس جمهور در ادامه، افزایش مشارکت مردم و بخش خصوصی در حوزه خدمات سلامت و امنیت غذایی را نیاز کشور دانست و گفت: مشارکت مردم و بخش خصوصی در این حوزه، بسیاری از مشکلات و کمبودها را رفع می‌کند.

تأمین غذای سالم، خدمات جامع سلامت، بهره‌مندی عادلانه مردم از سبد سلامت، سلامت روانی جامعه، سبک زندگی مطلوب و حمایت از خانواده و همچنین توجه به مسائلی که سلامت را تهدید می‌کند و علل آن، از دیگر مواردی بود که رئیس جمهور به‌عنوان اولویت‌های دولت در حوزه سلامت برشمرد.

رئیسی، همچنین حوادث ترافیکی و جاده‌ای را از مشکلات آزار دهنده در حوزه سلامت عنوان کرد و با تأکید بر ضرورت تقویت سازمان‌های امدادی، از جمله اورژانس، اظهار داشت: دستگاه‌های مربوطه، از جمله وزارت بهداشت و وزارت راه، باید راهکارهای کاهش نرخ مرگ و میر جاده‌ای را بررسی و به‌طور فوری، عملیاتی کنند تا هر سال شاهد مرگ هزاران هموطن و داغدار شدن خانواده‌ آنها در حوادث جاده‌ای نباشیم.

به‌کارگیری کارکنان کارآمد و متعهد در حوزه سلامت، اضافه شدن هر سال ۱۵ درصد به ظرفیت ناوگان اورژانس کشور، پیش‌بینی پایگاه‌های اورژانس در اتوبان‌ها و بزرگراه‌های در حال ساخت، گنجاندن آموزش‌ کمک‌های اولیه در کتاب درسی و افزایش مراکز پیشگیری و درمان سلامت، از جمله مصوبات این نشست بود.

کد خبر: ۱۸۵٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha