۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
مخالف خام فروشی معادن همدان هستیم |لزوم کمک به صنعت و صنعتگر
حاجی بابایی:

مخالف خام فروشی معادن همدان هستیم |لزوم کمک به صنعت و صنعتگر

همدان – رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در حوزه معدن به‌شدت مخالف خام فروشی هستیم، گفت: کمک به صنعت و صنعتگر باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ حمیدرضا حاجی بابایی پیش از ظهر شنبه در نشست وزیر صمت با فعالان اقتصادی استان همدان بابیان اینکه یکی از گلایه‌مندی‌های سرمایه‌گذاران و مدیران واحدهای تولیدی درزمینهٔ مالیات است درحالی‌که کمترین میزان افزایش مالیات مربوط به استان همدان است، گفت: اداره مالیات استان همدان ۲۰ درصد بیش از رقم مصوب را وصول می‌کند و این امر موجب در نظر گرفتن سهم بیشتر برای استان می‌شود.

وی بابیان اینکه کمک به صنعت و صنعتگر باید در اولویت قرار گیرد، گفت: بحث پرداخت مالیات برای همدان در سال‌های گذشته بی‌رویه افزایش‌یافته که البته این مشکل به مجلس و دولت برنمی‌گردد بلکه به خاطر عملکرد سازمان امور مالیاتی است.

نماینده مردم همدان در مجلس عنوان کرد: سال گذشته یک هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان مالیات در همدان وصول شد و به همین علت امسال دریافت دو میلیارد و ۷۰۰ تومان مالیات مصوب شده است.

باید مجوز و پروانه بهره‌برداری به افرادی داده شود که از آن هزار نوع تولید داشته باشد در غیر این صورت ضرر به استان است درحالی‌که دنبال ارزش‌افزوده و بازگشت سرمایه به همدان هستیم

حاجی بابایی با تأکید بر اینکه در حوزه معدن به‌شدت مخالف خام فروشی هستیم، عنوان کرد: باید مجوز و پروانه بهره‌برداری به افرادی داده شود که از آن هزار نوع تولید داشته باشد در غیر این صورت ضرر به استان است درحالی‌که دنبال ارزش‌افزوده و بازگشت سرمایه به همدان هستیم.

حاجی بابایی بابیان اینکه استان همدان ظرفیت بالایی در حوزه صنعت و معدن دارد، ادامه داد: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درصدد برنامه‌ریزی برای برگشت ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن به استان‌ها و شهرستان‌ها است و این طرح در دست بررسی است تا با تصویب برخی قوانین، این کار تسهیل و روان‌تر صورت گیرد.

اقلیم استان همدان کشاورزی است اما خشک‌سالی و شرایط جوی فعالیت در این حوزه را سخت کرده و باید با ایجاد صنایع تبدیلی مشکل را جبران کنیم

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس نیز بر اینکه سهم صادرات استان همدان بسیار پایین است گفت: اقلیم استان همدان کشاورزی است اما خشک‌سالی و شرایط جوی فعالیت در این حوزه را سخت کرده و باید با ایجاد صنایع تبدیلی مشکل را جبران کنیم.

فتح‌الله توسلی با اشاره به اینکه همدان در تولید انگور، سیب‌زمینی، سیر و گندم ظرفیت بی‌نظیری دارد، عنوان کرد: در استان همدان میزان تولید انگور قابل‌توجه است اما صنایع تبدیلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با تأکید بر ایجاد ناحیه صنعتی نساجی در کبودرآهنگ، اظهار کرد: در بخش پوشاک شهرستان بهار و کبودرآهنگ چندین هزار خیاط و چند صد کارگاه خیاطی وجود دارد که به دنبال ایجاد ناحیه صنعتی نساجی در کبودرآهنگ هستیم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص معدن کشور تکالیفی دارد که در دولت‌های قبلی به آن توجه نشده است، گفت: عملکرد بانک‌ها نه در بحث تکلیفی و نه در حوزه اشتغال خوب نیست و باید در این زمینه نظارت بهتری شود چراکه واحدها نیازمند تسهیلات برای فعالیت هستند.

استاندار همدان نیز بابیان اینکه فعالان اقتصادی، افسران و ایثارگران عرصه اقتصادی هستند که وجودشان در استان مایه افتخار است، گفت: نگاه مجموعه تولیدکنندگان استان به تولید تأسی از نگاه مقام معظم رهبری به تولیدِ اشتغال آفرین و دانش‌بنیان است.

۹۰ واحد تولیدی راکد در استان احیا و به چرخه تولید بازگردانده شده است

علیرضا قاسمی فرزاد بابیان اینکه از سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، حمایت همه‌جانبه و پشتیبانی از فعالان اقتصادی است، گفت: از اول سال تاکنون، ۹۰ واحد تولیدی راکد در استان احیا و به چرخه تولید بازگردانده شده است.

وی بابیان اینکه استان همدان ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی، معدنی و صنعتی دارد که نیاز به توجه ویژه دارد، گفت: برخی کلان‌شهرها درزمینهٔ صنعتی شدن اشباع هستند و ضرورت دارد به استان‌های دیگری چون همدان در این زمینه توجه شود.

استاندار همدان بابیان اینکه در استان همدان، به احداث واحدهای صنعتی به‌ویژه صنایع تبدیلی و غذایی نیاز است و از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها و بنیاد نخبگان در راستای تقویت صنعت استان استفاده می‌کنیم، گفت: مشکلاتی درزمینهٔ تأمین مالی واحدهای صنعتی در استان همدان در سیستم بانکی وجود دارد که ضرورت دارد این مشکلات حل و رفع شود.

وی بابیان اینکه گزارش عملکرد بانک‌های استان در عرصه تولید، بر اساس تکلیفی که بر عهده آن‌ها گذاشته‌شده به مقامات بالادستی ارائه خواهد شد تا بتوانند از این وضعیت رکود خارج شوند، گفت: در سفر رئیس‌جمهور به استان حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار، برای تقویت زیرساخت‌ها در حوزه صنعت در نظر گرفته‌شده است.

استاندار همدان بابیان اینکه هدایت و استقرار سرمایه‌گذاران بزرگ در مناطق ویژه اقتصادی همچون جهان‌آباد، نیاز به حمایت و پشتیبانی مقامات عالی کشوری دارد، افزود: درخواست می‌شود وزارت صمت، دستورالعمل و شیوه دریافت و هزینه کرد، وصول یک درصد حقوق دولتی واحدهای تولیدی را ابلاغ کند.

قاسمی فرزاد گفت: تولیدکنندگان و صنعت‌گران، اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی با تمام توان در شرایط کنونی در حال تلاش هستند.

کد خبر: ۱۸۵٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha