۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
۳۰ درصد واحدهای تولیدی راکد مشکل اهلیت سرمایه‌گذار دارند
وزیر صمت:

۳۰ درصد واحدهای تولیدی راکد مشکل اهلیت سرمایه‌گذار دارند

همدان - وزیر صنعت، معدن و تجارت احیای واحدهای تولیدی را حائز اهمیت دانست و گفت: متاسفانه حداقل ۳۰ درصد واحدهای تولیدی راکد مشکل اهلیت سرمایه‌گذار دارند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ رضا فاطمی‌امین پیش از ظهر شنبه در جلسه هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی استان همدان که در سالن استانداری همدان برگزار شد با بیان اینکه باید بر اساس رتبه‌بندی خدمات ارائه دهیم، گفت: اوایل امسال در حوزه ماشین‌آلات معدنی لیستی تهیه شد که ۵۰ درصد خرید تولید داخلی و ۵۰ درصد واردات داشته باشیم که تولید ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از برگزاری مزایده معدن در استان همدان تا پایان آبان ماه خبر داد و گفت: قبلا اهلیت مالی در مزایده مورد توجه قرار می‌گرفت و امسال امتیاز فنی را هم اضافه کردیم و امتیاز فنی و مالی در آن مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر منابع خوبی در حوزه فعالیت معدنی داریم، گفت: احیای واحدهای تولیدی حائز اهمیت است که متاسفانه در حداقل ۳۰ درصد واحدهای تولیدی راکد مشکل اهلیت سرمایه‌گذار داریم.

اصلاح نظام مالی زمان‌بر بوده اما از دی ماه سال گذشته کار آغاز شده است

فاطمی‌امین به اصلاح نظام مالی اشاره و با بیان اینکه این اقدام زمان‌بر است اما از دی ماه سال گذشته کار آغاز شده است، افزود: بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان از طریق تامین مالی زنجیره‌ای تسهیلات پرداخت شده و مصوب شده امسال ۲۰ درصد تامین مالی زنجیره‌ای باشد.

۳۰ درصد واحدهای تولیدی راکد مشکل اهلیت سرمایه‌گذار دارند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات مبتنی بر تولیدات است و در روش موجود مبتنی بر فاکتور پول مستقیم به حساب فروشنده واریز شده که برخی بانک‌ها خوب عمل می‌کنند، عنوان کرد: بانک‌هایی که پول به حساب فروشنده واریز نکنند تخلف است و باید منابع در تولید بماند و این موضوع بخشی از انقباض بانک‌ها را حل می‌کند.

واحدهایی که استعداد بزرگ شدن دارند را شناسایی کنیم

وی با بیان اینکه اگر پرداخت تسهیلات به حساب فروشنده به طور کامل حل شود سقف پرداخت را خواهیم برداشت، به صبحت‌های مدیران واحدهای تولیدی استان اشاه کرد و با بیان اینکه به واحدهای نوپا توجه داریم افزود: یکی از اشکالات در واحد تولیدی این است که به یکباره می‌خواهیم واحد چندهزار نفره ایجاد کنیم در حالی که باید بگردیم و واحدهایی که استعداد بزرگ شدن دارند را شناسایی کنیم.

فاطمی‌امین وضعیت تولید را خوب دانست و بابیان اینکه در اکثر محصولات رشد تولید قابل توجهی رقم خورده است، گفت: موضوع به این معنا نیست که در همه بخش‌ها به یک میزان رشد داریم.

این که دیگر واحد تولیدی تعطیل نباشد غیرقابل تصور است اما باید تعداد واحدهای تولیدی تعطیل را تا حد امکان کاهش دهیم

وی با اشاره به اینکه در چند بخش وضعیت ضعیفی داریم که باید مشکل حل شود، گفت: این که دیگر واحد تولیدی تعطیل نباشد غیرقابل تصور است اما باید تعداد واحدهای تولیدی تعطیل را تا حد امکان کاهش دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه در نیمه اول سال تمرکز بر حل مشکلات واحدها به صورت کلی بود اما در نیمه دوم تمرکز نقطه‌ای است و تک تک واحدها را مد نظر داریم، گفت: یکی از اقدامات راه‌اندازی سامانه پاسخگویی است و اصلاح ناترازی‌ها را نیز مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی بابیان اینکه این اقدام حداقل سه سال زمان می‌خواهد که امیدواریم با همکاری‌های موجود شرایط را پیش ببریم،گفت: مشکلات معیشتی باعث شده افتخارات و پیشرفت‌های موجود در کشور دیده نشود.

کد خبر: ۱۸۵٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha