۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
حاجی بابایی به وزیر راه تا پایان آبان ماه فرصت پاسخگویی داد
در راستای حل مشکل مسکن همدان؛

حاجی بابایی به وزیر راه تا پایان آبان ماه فرصت پاسخگویی داد

همدان - نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی به وزیر راه و شهرسازی تا پایان آبان ماه فرصت داده تا راهکار عملیاتی برای حل مشکل مشکن همدان را ارائه کند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ حمیدرضا حاجی بابایی در نامه ای خطاب به وزیر راه ۶ پرسش مطرح و بر اهمیت مسئله مسکن بر معیشت مردم همدان تاکید کرده و گفته است به دلیل وضعیت نابسامان مسکن در استان همدان گزارشی در پاسخ به پرسش های بنده به اینجانب ارسال کنید.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه همدان در رتبه ۳۲ کشوری از نظر تحویل زمین قرار دارد و باید این مشکل زودتر حل شود چراکه وضعیت مسکن و اجاره‌بها در همدان نابسامان است، گفت: وزارت راه پاسخ بدهد که دلیل تصویب نشدن طرح جامع شهر همدان که سال ها مورد بحث و بررسی قرار دارد و چالش های متععد حوزه مدیریت شهری از جمله ترافیک و گرانی مسکن را مضاعف کرده چیست؟

وی گفت: پرسش دیگر بنده از وزیر راه این است که سهمیه شهر همدان در نهضت ملی مسکن ۵۰ هزار واحد از ۴۰ میلیون واحد مسکونی است که توسط رئیس جمهور اعلام شده اما چرا استان هنوز در رتبه ۳۲ کشوری از نظر تحویل زمین دارد؟

وی با بیان اینکه دلیل کاهش تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز از پرسش های دیگر است، افزود: ده‌ها هزار نفر از متقاضیان مسکن چند سال است که برای تأمین این نیاز اساسی پول واریز کرده‌اند اما اقدامی برای آنها انجام نشده که باید در این زمینه نیز پاسخ داده شود.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه مردم همدان به شدت به لحاظ مسکن در وضعیت نامناسبی قرار دارند، افزود: یکی از اولویت‌های وزارت راه کنترل قیمت سرسام‌آور زمین، مسکن و اجاره‌بهاست چراکه مردم واقعا در زحمت و سختی هستند بنابراین از وزیر راه می‌خواهم تا پایان ماه نسبت به ارائه گزارشی کامل و اقدام عملیاتی عاجل از سوی وزارتخانه برای برون‌رفت از این وضعیت و تعیین تکلیف نهایی اقدام کند.

کد خبر: ۱۸۵٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha