۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
مشکلات صیادان آبادان از طریق سازمان شیلات پیگیری می‌شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

مشکلات صیادان آبادان از طریق سازمان شیلات پیگیری می‌شود

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات صیادان آبادان از طریق وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات پیگیری می‌شود تا مطالبات این قشر محروم سریع‌تر محقق شود.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اخیرا جلسه‌ای با اتحادیه صیادان آبادان به منظور رفع مشکلات این قشر زحمتکش داشتم که این ۱۱ تعاونی نیازمند پیگیری از طریق وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات کشور هستند.

وی افزود: ضرورت دارد سازمان شیلات در راستای تسریع در فعالیت‌ها خصوصا در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها از تمرکزگرایی در پایتخت جلوگیری کند و باید اختیاراتی به مدیران استانی و شهرستانی تفویض کند تا کار تسهیل شود و سرعت بگیرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بیمه ملوانان در هر شناور اکنون ۵ نفر است و تا سقف ۷ درصد بیمه می‌شوند؛ باید دولت به منظور اشتغالزایی این تعداد را به ۸ نفر ارتقا دهد.

مولوی با تاکید بر اینکه صیادی جزو مشاغل سخت و زیان آور است، عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی این آمادگی را دارد که در این زمینه کمک کند ولی وزارت جهاد کشاورزی خاصتا سازمان شیلات باید این مبلغ را در لایحه بودجه پیش بینی کند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه رقم اعتبار چه میزان است، گفت: حدود ۲ هزار میلیارد تومان است که می‌خواهیم آن را پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: قیمت و همچنین جایگاه سوخت خدمات‌رسان برای صیادان موضوعی مهم و حیاتی است و در این خصوص پیگیر هستیم.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و قطر تاکید کرد: به هر اندازه امکانات بهتری داشته باشیم زمینه فعالیت بهتر برای قشر محروم صیادان فراهم می‌شود.

کد خبر: ۱۸۵٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha