۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
 توسعه صادرات و بازاریابی در حوزه فرش مغفول مانده است
معاون امور اقتصادی و بازاریابی مرکز ملی فرش ایران:

توسعه صادرات و بازاریابی در حوزه فرش مغفول مانده است

زنجان- معاون امور اقتصادی و بازاریابی مرکز ملی فرش ایران گفت: توسعه صادرات، بازاریابی در این چند سال مغفول مانده و آن‌طور که شایسته صنعت فرش بوده اقدام مؤثری در این حوزه انجام نشده است.

به گزارش بازار و به نقل از صنعت،معدن و تجارت زنجان، سید حسین گلستانی‌فرد در آئین رونمایی از سند ثبت جهانی فرش دستبافت «قلتوق» زنجان و ثبت ملی فرش دستبافت «خمسه» و «بیدگینه» با بیان اینکه توجه ویژه برای توسعه صادرات فرش در کشور صورت گرفته است، گفت: با پیگیرهای صورت گرفته تا سه ماه آینده فرش دستباف «قلتوق» ثبت جهانی می شود.

وی اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته تا سه ماه آینده فرش دستباف «قلتوق» ثبت جهانی می شود.

معاون امور اقتصادی و بازاریابی مرکز ملی فرش ایران گفت: مرکز ملی فرش ایران در تلاش است با تدوین برنامه مشخص و مدون با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید حوزه فرش و پایانه صادراتی فرش، به تجاری‌سازی و توسعه صادرات فرش با همراهی بخش خصوصی، اتحادیه‌ها، تولیدکنندگان، فروشندگان، اتاق بازرگانی این صنعت را به جایگاه حقیقی خود برساند.

گلستانی فرد افزود: یکی از موضوعاتی که بافندگان فرش پیگیر آن هستند، بیمه فرشبافان است که امروز این بیمه به سمت جایگزین شدن رفته است، یعنی وقتی تعدادی بیمه شده از جامعه آماری کم می‌شود، عده‌ای دیگر جایگزین آن می‌شوند.

وی تصریح کرد: متاسفانه توسعه صادرات، بازاریابی در این چند سال مغفول مانده و آنطور که شایسته صنعت فرش است اقدام مؤثری در این حوزه انجام نشده است.

کد خبر: ۱۸۵٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha