۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
ظرفیت سیلویی کارخانه های آرد مازندران ۱۸۰ هزار تن است
در گفتگو با بازار؛

ظرفیت سیلویی کارخانه های آرد مازندران ۱۸۰ هزار تن است

ساری- وفایی نژاد، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران ظرفیت سیلوهای کارخانه های آرد را ۱۸۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: ۱۳۰ هزار تن گندم در سیلوها ذخیره سازی شده است.

عباسعلی وفایی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار توانمندسازی بخش خصوصی را در حوزه آرد و نان را از برنامه ها برشمرد و گفت: ۲۰ کارخانه در استان فعالیت دارند و ۱۸۰ هزار تن ظرفیت سیلوهای ذخیره سازی گندم دارند.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۱۳۰ هزار تن گندم در سیلوهای استان نگهداری می شود و به دلیل تامین گندم از ۱۵ استان تنوع تولید آرد در استان بالا است زیرا اگر آرد دارای شرایط متنوع نباشد نانوا در پخت نان با مشکلاتی روبرو می شود.

وی گفت: گندم های ذخیره شده به سیلوهای مرکزی منتقل شدند و در حال حاضر نسبت به کشور از یک گندم مطلوب و روبه بالایی برخوردار هستیم و در زمینه تولید نان کیفی جزو استان های برتر کشور به شمار می رویم.

وفایی نژاد درباره سهمیه آرد نانوایی ها و اجرای طرح فروش هوشمند نان گفت: مازندران از نظر بیماری های گوارشی از استان های پیشتاز است و نان سبوس دار و باکیفیت می تواند سلامت را تضمین کند.

مدیرکل غله مازندران با تاکید بر میزان استحصال سبوس گفت: یکی از راه های بخش های تولید آرد این است که آرد سفید تولید کنند درحالی که آرد سفید، مطلوب محسوب نمی شود.

وی درباره سهمیه آرد گفت: مازندران علاوه بر جمعیت ثابت دارای شمار زیادی مهمان و مسافر است و سرانه مصرف آرد به ۹.۹ کیسه و در برخی شهرستان ها به ۱۲.۵ کیسه رسیده است و در تابستان هر ماه ۴۵۰ هزار تن آرد توزیع شده است.

کد خبر: ۱۸۵٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha