۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
۶۴ واحد راکد استان سمنان به تولید بازگشت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۶۴ واحد راکد استان سمنان به تولید بازگشت

سمنان- هاشمی استاندار سمنان با بیان اینکه ۶۴ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت، گفت: ۲۰ درصد تسهیلات رونق تولید کل کشور به این استان اختصاص یافته است.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه تلاش دولت در راستای احیای واحدهای راکد تا کنون به احیای ۶۴ واحد صنعتی ۱۰۰ درصد راکد به تولید منجر شده است، تاکید کرد: روند احیای واحدهای صنعتی در استان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برخی از این واحدها مشکلات نقدینگی داشتند که با تسهیلات بانکی، حل شد، افزود: ۲۰ درصد از کل تسهیلات رونق تولید کشور به استان سمنان اختصاص یافت و این شاخص سبب شده تا سمنان رتبه نخست کشور را کسب کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه به صورت هفتگی نشست رفع موانع تولید در استان برگزار می‌شود، تاکید کرد: از جمله دیگر مشکلات واحدهای راکد شده استان که به چرخه تولید بازگشتند، می‌توان به مسائل مدیریتی و حقوقی اشاره کرد که با ارائه طرح‌ها و مشاوره‌هایی برطرف شدند همچنین در برخی واحد ها شاهد تغییر سرمایه‌گذار بودیم.

۲۰ درصد از کل تسهیلات رونق تولید کشور به استان سمنان اختصاص یافته است

هاشمی با بیان اینکه ارائه تسهیلات، سرمایه در گردش و همچنین نقدینگی به واحدهای تولیدی از جمله اقدامات دیگری بود که دولت در راستای احیای واحدهای راکد استان سمنان در دستور کار قرار داد، بیان کرد: در طول دولت سیزدهم اجازه تعطیلی به هیچ واحد صنعتی در استان نداریم.

وی با بیان اینکه کمک به تأمین مواد اولیه و جذب شریک یکی از دیگر از اقداماتی بود که برای واحد های راکد شده استان صورت گرفت، تاکید داشت: برای برخی از این واحدها، سرمایه‌گذار جدید نیز در نظر گفته شد تا شاهد برون رفت این تعداد واحد های صنعتی از رکود باشیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه جلوگیری از رکود صنایع دیگر نیز از جمله اقدامات ما در استان است، تاکید کرد: یکی از مسائلی که امروز در زمینه صنعت مطرح شده، اهلیت سرمایه گذاران است تا بتوانیم از بروز رکود در واحد های صنعتی، جلوگیری و پیشگیری کنیم.

هاشمی با بیان اینکه در مرحله دوم جذب سرمایه‌گذار جدید نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: صنعت به مثابه یکی از مزیت های مهم اقتصادی استان سمنان همواره مورد تاکید استانداری و دولت قرار دارد.

کد خبر: ۱۸۵٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha