۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
برنامه آذربایجان غربی برای اتصال ۱۰۰ درصدی مدارس به شبکه ملی اطلاعات
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی خبر داد

برنامه آذربایجان غربی برای اتصال ۱۰۰ درصدی مدارس به شبکه ملی اطلاعات

ارومیه - مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی اتصال ۱۰۰ درصدی مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات را از مهم ترین برنامه های حوزه فناوری استان دانست.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی، قاسم جلیلی نژاد در جلسه ویدیو کنفرانسی شورای مدیران حوزه فاوای آذربایجان غربی با تشریح برنامه های پیش روی اداره کل در سال جاری اظهار کرد: تا پایان سال ۹۹، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

وی با اشاره به برنامه اتصال ۱۰۰ درصدی مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات گفت: تحقق این موضوع در راستای فرآیند هوشمندسازی مدارس استان است.

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی افزود: یکی دیگر از برنامه های مهم استان راه اندازی ایستگاه فضایی سلماس به وسعت ۴۰ هکتار است که وظیفه کنترل و بهره برداری از ماهواره های ساخته شده در کشور و نیز دریافت تصاویر ماهواره های جدید برای ارائه به کاربران و سازمان ها و همچنین استارت آپ های فضایی برای توسعه کسب و کارهای فضا پایه را بر عهده دارد.

جلیلی نژاد احداث قطب مرکز داده شبکه ملی اطلاعات در منطقه آزاد ماکو که تفاهم نامه آن با سازمان فناوری اطلاعات کشور به امضا رسیده است را جزو تکالیف اساسی وزارت ارتباطات و المان اصلی نقشه معماری این شبکه که منجر به توانمندسازی کسب و کارهای فضای مجازی در کشور و پایداری بیشتر خدمات ایرانی می شود را از اهداف دیگر اداره کل در سال ۹۹ دانست.

وی در ادامه  افزود: بهبود پوشش جاده ای استان، تقویت ارتباط ضعیف ۵۷۰ روستای شناسایی شده در پایش سال گذشته، تحقق ۱۰ درصدی ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی برای توسعه و ارتقای کیفیت ارتباطات روستاهای استان، بهره برداری از پروژه مجتمع ICT استان و پیگیری مشکلات تداخل امواج رادیویی و فرکانسی مناطق مرزی، از اهم برنامه ها و اهداف اداره کل است.

جلیلی نژاد از مدیران حوزه فاوای استان خواستار تلاش مضاعف جهت تحقق اهداف مذکور شد.

کد خبر: ۱۸٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha