۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
واردات یک میلیون تن گندم و روغن خام از کشورهای مختلف به مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

واردات یک میلیون تن گندم و روغن خام از کشورهای مختلف به مازندران

ساری- وفایی نژاد، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از واردات ۷۰۰ هزار تن گندم و ۳۰۰ هزار تن روغن خام طی یکسال گذشته در استان خبر داد.

عباسعلی وفایی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که بیش از چهار هزار و ۶۰۰ نانوایی در استان وجود دارد، گفت: این قشر در تامین کالای اساسی در سبد خانوار نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به خرید بیش از ۸۳ هزار و ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان در استان اظهار داشت: این میزان خرید با رشد ۲۲ درصدی مواجه بوده است که رشد ۱۳۰ درصدی قیمت گندم در افزایش میزان خرید تاثیرگذار بوده است.

وی میزان مطالبات کشاورزان گندمکار را ۹۸۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این طلب تاکنون پرداخت و تسویه شد که می تواند انگیزه ای برای رشد و ارتقای تولید باشد.

وفایی نژاد یادآور شد: طی یکسال گذشته بیش از ۷۰۰ هزار تن از کشورهای منطقه واردات داشتیم و نگاه کشت فراسرزمینی سبب شکست انحصار می شود و مازندران را به قطب تامین غلات کشور تبدیل می کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ هزار تن روغن خام طی یکسال گذشته در راستای توسعه و تقویت کریدور شمال - جنوب از طریق استان مازندران وارد شد و شمال می تواند شاهراه مطمئن برای تامین غلات کشور باشد.

وی استفاده از ظرفیت های خزر برای تهاتر کالا را لازم دانست و گفت: صادرات می تواند منجر به واردات و تامین کالاهای مورد نیاز شود.

وی میزان نیاز گندم استان را در سال ۴۸۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: ۱۶ تا ۱۷ درصد آن در استان تولید می شود و مجبوریم آن را از طریق واردات یا دیگر استان ها تامین کنیم.

کد خبر: ۱۸۵٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha