۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان بخش کشاورزی ضرورت دارد
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان بخش کشاورزی ضرورت دارد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به ظرفیت های شهرستان ساوه در بخش کشاورزی، گفت: باید از تولیدکنندگان و صادرکنندگان بخش کشاورزی حمایت شود.

به گزارش بازار، جمعی از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی برای شرکت در آئین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی تولید و صادرات انار به شهرستان ساوه سفر کردند.

براساس این گزارش در این مراسم محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره ملی تولید و صادرات انار ساوه، گفت: کشاورزی از مباحث جدی توسعه است و به تعبیری بستر توسعه در حوزه کشاورزی است چرا که امروزه امنیت غذایی در جوامع بشری بسیار مهم است و هرکشوری در حوزه کشاورزی برنامه نداشته باشد آسیب می بیند.

وی ادامه داد: کشاورزی به رشد اقتصادی کمک می کند و در این حوزه با سرمایه گذاری کمتر از بخش صنعت می توان نتایج خوبی به دست آورد، در حال حاضر بخش خصوصی در حوزه کشاورزی فعالیت دارد و اشتغالزایی مناسبی نیز در بخش کشاورزی ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به ظرفیت های اقلیمی کشور، افزود: باید با برنامه ریزی از ظرفیت های حوزه کشاورزی بیشتر استفاده کرد و در این راستا در مجلس نیز قوانین خوبی تصویب شده که می تواند به تقویت تولید و صادرات بخش کشاورزی کمک کند به طور مثال طرح امنیت غذایی با ۱۵ ماده در مجلس تدوین شده و مراحل نهایی خود را طی می کند، در بحث قیمت گذاری محصولات کشاورزی نیز با تلاش های مجلس شورای قیمت گذاری تشکیل شده که با همراهی دولت و وزارت جهاد کشاورزی می خواهیم انگیزه تولیدکنندگان را ارتقا دهیم و نباید فراموش کرد در گذشته شورای اقتصاد تعیین کننده نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی بود ولی الان شورای قیمت گذاری با لحاظ نظرات تشکل های بخش کشاورزی تعیین کننده نرخ محصولات است.

عسکری تصریح کرد: در بحث صادرات محصولات کشاورزی نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده و باید از ظرفیت جمعیت کشورهای همسایه برای صادرات بیشتر استفاده کرد و موانع صادرات را رفع کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به ظرفیت های شهرستان ساوه، افزود: انار یک محصول با ارزش است و باید نقشه راهی برای ارتقای کیفیت و صادرات این محصول داشته باشیم و تلاش خواهد شد با برگزاری جلسه مشترک با مسئولان استان مرکزی و شهرستان ساوه و با حضور آقای حجت الاسلام سبزی نماینده ساوه و زرندیه و همچنین تعدادی از باغداران مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان بخش کشاورزی را در این شهرستان حل کنیم.

عسکری افزود: در هر صورت در بخش کشاورزی باید به تولید با کیفیت و اشتغال زایی و صادرات توجه جدی شود و مسیر توسعه هموارتر شود.

براساس این گزارش اعضای کمیسیون کشاورزی در مراسم رونمایی از تمبر یادبود جشنواره ملی انار شهرستان ساوه و نمایشگاه محصولات تولیدی این شهرستان حضور یافتند.

کد خبر: ۱۸۵٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha