۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
هیات مقررات زدایی، موفق‌ترین پروژه اجرایی دولت سیزدهم
عضو ناظر مجلس در این هیات عنوان کرد

هیات مقررات زدایی، موفق‌ترین پروژه اجرایی دولت سیزدهم

بنا بر آمارهای ارائه شده توسط مرکز پایش صدور مجوزها، هنوز خیلی از دستگاه ها، تمام مجوزهای خود را به درگاه ملی صدور مجوزها متصل نکرده اند که این یک ایراد اساسی است.

به گزارش بازار، محسن علیزاده نماینده مردم شهرستان سپیدان و بیضاء طی گفتگویی پس از خاتمه شصت و نهمین جلسه هیئت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار اظهار داشت: ما تمام مدت در مجلس شورای اسلامی پیگیر موضوع اتصال دستگاه‌های اجرایی، به درگاه ملی مجوزهای کشور هستیم، کما اینکه، در قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور نیز آن‌ها را مکلف کرده بودیم تا شهریور ماه گذشته، به درگاه متصل شوند.

وی تصریح کرد: متأسفانه بنا بر آمارهای ارائه شده توسط مرکز پایش صدور مجوز ها، هنوز خیلی از دستگاه ها، تمام مجوزهای خود را به درگاه ملی صدور مجوزها متصل نکرده اند که این یک ایراد اساسی است.

علیزاده با بیان اینکه در این ارتباط ما از ابزارهای نظارتی و تذکر به وزرا استفاده می‌کنیم افزود: مهم‌تر از همه اینکه، چون در اینجا ما با موضوع عدم رعایت شئون قانونی مواجه هستیم، از ظرفیت ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس استفاده می‌کنیم و ترک فعل وزرا و مسئولان دستگاه‌های دولتی در راستای تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را حتما با تشکیل پرونده در کمیسیون قضایی و تأیید آن در صحن علنی مجلس به قوه قضائیه ارجاع می‌دهیم.

وی عنوان داشت: یکی از موضوعاتی که می‌توانیم از آن بعنوان موفق‌ترین پروژه‌های دولت سیزدهم یاد کنیم، همین اقدام خوب و بسیار مؤثری است که توسط وزارت اقتصاد در دور جدید فعالیت‌های هیئت مقررات زدایی رقم خورده است.

علیزاده افزود: من فکر می‌کنم اگر هیئت مقررات زدایی از ابزار قانونی خود برای اقدام به صدور مجوز بجای دستگاه‌های متخلف استفاده کند، حتما سایر دستگاه‌ها عبرت لازم را گرفته و خیلی سریع‌تر به وظایف قانونی خود در راستای اتصال به درگاه ملی صدور مجوزها عمل خواهند کرد.

کد خبر: ۱۸۵٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha