۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
فشار بحران انرژی بر اقتصاد اروپا و بهره برداری آمریکا از این اوضاع

فشار بحران انرژی بر اقتصاد اروپا و بهره برداری آمریکا از این اوضاع

در حالی که اقتصاد اروپا به سبب بحران انرژی به شدت با بحران روبرو شده است آمریکا از سلاح انرژی علیه آن‌ها استفاده می‌کند.

به گزارش بازار، در حالی که اقتصاد اروپا به سبب بحران انرژی به شدت با بحران روبرو شده است آمریکا از سلاح انرژی علیه آن‌ها استفاده می‌کند.

شاخص‌های اقتصادی در اروپا نشان می‌دهد با توجه به فقدان راه حل‌های مناسب برای بحران انرژی و دشواری اعتماد به آمریکا برای پشت سرگذاشتن این بحران، اوضاع اقتصادی این قاره بسیار وخیم است بخصوص که اروپایی‌ها علنا از سیاست‌های آمریکا در خصوص انرژی و خساراتی که به آن‌ها وارد کرده است، ابراز نگرانی می‌کنند.

سیاستمداران اروپایی تلاش می‌کنند با شعار وحدت بر واقعیت تلخی که در آن قرار دارند سرپوش بگذارند. آمریکا از سلاح انرژی علیه اروپایی‌ها استفاده می‌کند و گاز را به چهار برابر قیمت به آن‌ها می‌فروشد و پس از آن تخفیف‌های مالیاتی به شرکت‌های انرژی می‌دهد تا صنایع اروپایی را تشویق کند به آمریکا نقل مکان کنند.

نشریه پولتیکو فاش کرد پاریس و برلین، به رغم اختلافاتی که با یکدیگر دارند، درباره مقابله جدی با سیاست‌های کاخ سفید توافق نظر دارند که ممکن است به وقوع جنگ تجاری بین دو سوی اقیانوس اطلس منجر شود.

گامیل ابینا کارشناس مسائل اقتصادی : آمریکا به وضوح با استفاده از مسئله انرژی از اروپایی‌ها باج خواهی می‌کند. البته چیز تازه‌ای نیست. این کار از زمان باراک اوباما (رئیس جمهور اسبق آمریکا) از طریق مخالفت با پروژه‌های نورد استریم آغاز شد، زیرا آمریکا می‌داند همکاری روسیه و آلمان باعث افزایش توان اروپا در حوزه صنایع و انرژی می‌شود و برای آمریکا مشکل درست می‌کند.

کد خبر: ۱۸۵٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha