۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
بررسی راهکارها بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور
رئیس‌ کل بانک‌مرکزی مطرح کرد

بررسی راهکارها بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور

رئیس کل بانک مرکزی گفت: میزان تسهیلاتی که بانک ها به حوزه سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی و تولیدی پرداخت کردند معادل۶۶ درصد تسیهلات پرداختی نظام بانکی بوده است.

به گزارش بازار، علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تشریح نشست مشترک با محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، اعضای اتاق بازرگانی و تعدادی از صادرکنندگان برتر محصولات کشاورزی، گفت: در جلسه امروز نگرانی‌های صادر کنندگان و دغدغه اصلی بانک مرکزی در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به چرخه تجاری کشور مطرح و راهکارهای مختلفی از جمله حواله ارزی و اسکناسی حاصل از صادرات ارزی و سایر روش های کمک کننده در این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به راهکارهای مطرح شده در جلسه مشترک با اعضای کمیسیون اقتصادی در خصوص نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور اضافه کرد: واردات در برابر صادرات و بازگشت تسهیلات ارزی که از بانک‌ها گرفته شده از جمله راه‌کارهایی بود که در جلسه امروز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مقرر شد موارد مذکور در کمیته‌های مشترک با حضور صادر کنندگان، مسئولان بانک مرکزی و اعضای کمیسیون اقتصادی مورد بحث و بررسی بیشتری قرار بگیرد تا با راهکارهای علمی بتوانیم صادرات کشور را افزایش داده و ارز حاصل از آن در خدمت واردات کشور قرار بگیرد.

وی در رابطه با زمان تسویه ارزهای حاصل از صادرات اظهار کرد: برای بازگرداندن ارز به چرخه اقتصادی توسط صادرکنندگان بازه زمانی و فرصت مشخصی تعیین شده است اما این امر در اختیار بانک مرکزی بوده و قابل انعطاف است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک‌ها همواره به حوزه‌های صادرات و تولید که اولویت‌های اصلی کشور هستند، تسهیلات پرداخت می‌کنند؛ اظهار کرد: میزان تسهیلاتی که بانک ها به حوزه سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی و تولیدی پرداخت کردند معادل۶۶ درصد تسهیلات پرداختی نظام بانکی بوده که رقم قابل توجهی است. هدایت پرداخت تسهیلات به حوزه صادرات و تولید جز اولویت های بانک مرکزی است.

کد خبر: ۱۸۴٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha