۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
۴.۲ میلیون تن کالا به بنادر مازندران وارد شد
ناظر گمرکات مازندران:

۴.۲ میلیون تن کالا به بنادر مازندران وارد شد

نوشهر - ناظر گمرکات مازندران میزان واردات کالا طی سال گذشته به بنادر استان را چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن بیان کرد و گفت: درصد عمده آن توسط بخش خصوصی وارد شده است.

علی یوسفی منش در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه گمرک نسبت به ترخیص نهاده ها از بنادر بازی در نمی آورد، گفت: نه تنها تلاش ما نسبت به سال قبل کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده است و سال گذشته بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن به بنادر وارد شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع واردات سه میلیون و ۷۱۸ هزار تن ذرت و جو بوده است، افزود: از مجموع واردات، پشتیبانی امور دام فقط ۵۰۰ هزار تن واردات داشته و بقیه توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی حجم واردات کالا توسط بخش خصوصی را ۳.۲ میلیون تن بیان کرد و گفت: گمرک سعی کرده تا تسهیلات بیشتری برای ترخیص کالا ارائه دهد.

یوسفی منش درباره رسوب کالا در بنادر گفت: به دلیل آنکه صاحب کالا مشخص نیست و حقوق گمرکی را پرداخت نکرده نمی توان نسبت به ترخیص اقدام کرد.

ناظر گمرکات مازندران یادآور شد: برای ترخیص کالا و نهاده باید قرنطینه، استاندارد، دامپزشکی و دستگاه های مربوطه نظرات خود را ارائه کنند و سپس گمرک نسبت به ترخیص اقدام کند.

کد خبر: ۱۸٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha