۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۶
وزارت خارجه و سازمان توسعه تجارت برای حضور شرکت‌های ایرانی در سوریه تلاش کنند
عضو هیات رئیسه مجلس:

وزارت خارجه و سازمان توسعه تجارت برای حضور شرکت‌های ایرانی در سوریه تلاش کنند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه و سازمان توسعه تجارت باید تلاش کنند تا بستر لازم برای حضور شرکت های ایرانی در سوریه فراهم شود.

به گزراش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی، با انتقاد از حضور کم رنگ شرکت های ایرانی در نمایشگاه دمشق، گفت: متاسفانه برخی شرکت‌های بزرگ هنوز از ظرفیت های بزرگ بازار سوریه اطلاع ندارند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع باید شرایط و کالاهایی که می‌توانیم به سوریه صادر کنیم برای تجار ایرانی تبیین شود و همچنین دورنمایی از اقتصاد این کشور ارائه شود تا مسیر برای صادرات شفاف باشد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار به دنبال تامین منافع است، ادامه داد: بر این اساس، شرکت‌های بزرگ اگر نتوانند صادرات مستمری به سوریه داشته باشند منافع شان دچار آسیب می‌شود؛ به عبارتی برخی از شرکت‌ها نگران مباحث امنیتی هستند که باید موضوع تامین امنیت برایشان تبیین شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از برگزاری نشست های دوجانبه و رفت و آمدهای ناچیز میان بازرگانان دو کشور، افزود: هیات‌هایی که از ایران به سوریه می‌روند معمولا فعالان اقتصادی را همراه خود می‌برند اما این امر به طور محدود مورد توجه قرار می‌گیرد که نیازمند تغییر نگرش در این عرصه است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئولان سیاسی دو کشور باید قدردان فرصت‌های همکاری مشترک باشند، خاطرنشان کرد: معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه و سازمان توسعه تجارت باید تلاش کنند تا بستر لازم برای حضور شرکت های ایرانی در سوریه فراهم شود.

کد خبر: ۱۸۴٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha