۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
کاهش زمان اعمال خاموشی به ازای هر مشتری
مدیرعامل توانیر عنوان کرد

کاهش زمان اعمال خاموشی به ازای هر مشتری

مدیر عامل توانیر گفت: سال ۱۴۰۰ به هر مشترک به طور متوسط ۱۵.۳ دقیقه در روز خاموشی داده شد که این عدد در سال ۱۴۰۱ به ۰.۷ دقیقه رسید.

به گزارش بازار، آرش کردی در یازدهمین رزمایش سراسری ارزیابی آماده به کار مولدهای برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس و مهم گفت: در تابستان ۱۴۰۱، صنعت برق یک مجموعه ی کاملی برای مدیریت برق براساس پدافند غیر عامل گسترده اجرا کردیم.

وی ادامه داد: از نظر صنعت برق جزء کشورهای پیشرو و تراز اول قرار داریم زیرا امسال ناترازی در صنعت برق را مدیریت کردیم و با کمبود برق مواجه نشدیم.

وی افزود: مجموع برنامه های مدیریت بار اعم از جابه جایی و کاهش استراتژیک بار و مدیریت مصرف خانگی ۹۸۴۳ مگاوات است که مدیرت مصرف و باعث شد در بخش خانگی هیچ خاموشی نداشتیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ اوح نیاز مصرف برق رشد ۳.۳ درصدی داشته است.

کردی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته باید اقدامات انجام شده به هیچ عنوان کاهش تولید و یا افزایش قیمت صورت نمی گرفت به همین دلیل آرایش تولید سه ماهه اول باید به صورتی مدیرت می شد که این دو مورد دچار معضل نشود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰، مصرف برق ۳۰۶ میلیارد کیلو وات ساعت بودکه این عدد رقم بالای محسوب می شود افزود: در حال حاضر ۳۹ میلیون مشترک جدید در کشور وجود دارد که سالانه یک میلیون مشترک جدید به این تعداد اضافه می شود و میزان مصرف نیز چهار تا ۵ درصد رشد می کند که برای عبور از این موضوع برنامه ریزی متعددی صورت گرفت.

کد خبر: ۱۸۴٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha