۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷
روزانه ۵۴ تن کاغذ حریر تولید می‌شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

روزانه ۵۴ تن کاغذ حریر تولید می‌شود

اهواز- جزایری، مدیرعامل شرکت حریر خوزستان گفت: تولید روزانه حریر در این شرکت شکسته شد و روزانه ۵۴ تن حریر در این شرکت تولید می‌شود.

سیدجمال جزایری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اواخر اردیبهشت ماه سال جاری به عنوان سرپرست مدیریت شرکت حریر خوزستان منصوب شدم که مدیریت این شرکت قبل از وجود من به طور سنتی بود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت سنتی شرکت حریر خوزستان سبب شده بود تا تأمین مواد اولیه، ایجاد بسترهای لازم و تثبیت روندها مواد اولیه با مشکل مواجه شوند، افزود: در مدیریت سنتی گرچه تولید در این شرکت صورت می‌گرفت اما آن تولید لازم با توجه به شرایط کرونایی انجام نمی‌شد؛ همچنین ریل‌گذاری مناسبی برای تأمین مواد اولیه انجام نشده و انبارهای مواد اولیه شرکت تقریباً خالی بود.

مدیرعامل شرکت حریر خوزستان تصریح کرد: ۵۰ درصد محصول این شرکت را از خمیر باگاس سفید که قبلاً از شرکت کاغذ سازی پارس تأمین می‌شد و ۵۰ درصد دیگر از خمیرهای خارجی هارد و سافت تهیه می‌شود.

جزایری با اشاره به اینکه به هنگام دریافت مدیریت شرکت حریر خوزستان خمیر باگاس در شرکت وجود نداشت و کارخانه دچار توقف شده بود، بیان کرد: با ایجاد هماهنگی‌های لازم از ذخیره خمیر باگاس شرکت دیبا به شرکت حریر خوزستان داده شد که یک محصول که ۳۰ درصد آن خمیر باگاس و ۷۰ درصد آن ویرجین (هارد و سافت) است در شرکت حریر خوزستان با سرعت پایینی تولید شد.

وی با اشاره به دیگر مشکلات شرکت حریر خوزستان گفت: نبود قطعات اولیه مثل فلت و وایر که از اساسی‌ترین قطعه در خط تولید به شمار می‌رود در شرکت وجود نداشت؛ گرچه این قطعه در انبارهای شرکت خریداری شده بود اما پیگیری برای وارد کردن آن به کشور آزاد کردن آن در گمرک صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت حریر خوزستان عنوان کرد: رول‌های حساسی مثل رول بیلایند در این صنعت وجود دارند نیازمند تعمیر بودند که بیش از ۶ ماه در کارگاه تعمیر مانده اند و کسی پیگیر برگشت این رول ها به شرکت نبود.

جزایری با بیان اینکه شرکت حریر خوزستان به طور معمول اوایل سال یا هر ۶ ماه یک بار یا طبق درخواست مشتری سفارشات لازم را برای تولید محصول دریافت می‌کنند یا برای خرید مواد اولیه برای تولید محصول سفارشات ضروری را انجام می‌دهند، تصریح کرد: در مدیریت‌های سابق هیچ کس سفارشات لازم را برای شرکت حریر خوزستان انجام نداده بود.

وی افزود: مشکل مذکور پس از رایزنی‌های لازم و پیگیری‌های صورت گرفته برطرف شد؛ شرکت پارس سلولز (یکی از شرکت‌های جانبی کاغذ پارس) که تولید ظروف یک بار مصرف از خمیر باگاس دارد، خمیر لازم را از آنجا به شرکت حریر خوزستان ارسال کنند.

مزیت‌های استفاده از خمیر «سوگاس»
مدیرعامل شرکت حریر خوزستان خبر داد: برای اولین بار از خمیر ارسالی سوگاس از شرکت پارس سلولز که در غالب ظرف می‌رسید در خط تولید شرکت حریر خوزستان استفاده شد؛ این روند چند مزیت داشت، نخست آنکه کیفیت محصول خروجی به مراتب بالاتر از خمیر باگاس بود و الیاف آن بلندتر و کاغذ نشده است.

جزایری اظهار کرد: طبیعی است با محصولی که تاکنون با آن کار نشده با مشکلاتی مواجه بشویم مثلاً درصد رطوبت یا ضایعات و… از جمله مشکلات کار با خمیر سوگاس بود که با نظر متخصصان این عرصه و بهره‌گیری از تجربیات و آرای اساتید این حوزه، استفاده از خمیر سوگاس در خط تولید شرکت حریر خوزستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تا پیش از این در تهیه تی‌شوی این شرکت از باگاس ۴۸ درصدی و ۵۲ در خمیر خارجی استفاده می‌شد، تصریح کرد: اما هم اکنون در تهیه تی‌شو از ۶۲ درصد سوگاس و ۳۸ درصد خمیر خارجی استفاده می‌شود به گونه‌ای که کیفیت بسیار خوب است.

مدیرعامل شرکت حریر خوزستان افزود: در استفاده از سوگاس یک پسری موانع و مشکلاتی از جمله میزان سفیدی کاغذ تی‌شو پایین‌تر می‌شد که روی آن کار شده تا محصول نهایی از مهرماه سال جاری به بعد تولید خواهد شد.

روزانه ۵۴ تن کاغذ حریر تولید می‌شود
جزایری در خصوص تغییرات مدیریتی در شرکت حریر خوزستان بیان کرد: با یکسری تغییراتی که در لایه‌های مدیریتی انجام شده یک انسجام و اتحاد در شرکت ایجاد شده به گونه‌ای که تولید روزانه حریر در این شرکت شکسته شد؛ یعنی روزانه ۵۴ تن حریر در این شرکت تولید می‌شود که امر بی سابقه بوده و اسناد این رکورد وجود دارد به طوری که تولیدات واقعی است نه سندسازی.

وی در خصوص صادرات شرکت حریر خوزستان گفت: در زمان شیوع کرونا صادرات تی‌شو ممنوع شده بود و در دوران پساکرونا کسی پیگیر دریافت مجدد مجوزهای صادرات نبود؛ البته به دنبال این امر هستیم و نامه نگاری‌ها انجام شده تا بتوان روند صادرات تی‌شو بار دیگر در این شرکت از سر گرفته چون بازار کار و مشتری آن در خارج از کشور وجود دارد.

مدیرعامل شرکت حریر خوزستان افزود: امید است با یکسری تغییرات بسیار کوچک و سرمایه گذاری بتوان کیفیت تی‌شوی حریر خوزستان را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب تولید و عرضه شود.

نبود حمایت کافی و کامل از صنایع کشور
جزایری در خصوص تولید کل مواد اولیه شرکت در خوزستان گفت: مواد اولیه دو نوع است یکی خمیر باگاس که در کشور ما فقط شرکت کاغذ سازی پارس تولید کننده این نوع خمیر است؛ شرکت خمیر سازی باگاس در خوزستان وجود ندارد که با پیگیری‌های «محمد کعب عمیر» نماینده مردم شوش در مجلس در شهرستان شوش سرمایه گذاری خصوصی پیدا شده و زمین به او تعلق گرفته که امید است در آینده نه چندان دور خمیرسازی باگاس در خوزستان با مشارکت سازمان خصوصی تولید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت حریر خوزستان دولتی بوده که ۸۰ درصد سهام آن از شستا و ۲۰ درصد آن از صنایع کاغذ سازی پارس است، تاکید کرد: برای توسعه این شرکت باید به گونه‌ای عمل بشود تا توسعه این شرکت در راستای زنجیره‌های تأمین و فروش قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت حریر خوزستان با تاکید بر اینکه صنعت حریر در خوزستان نمی‌تواند پایدار باشد مگر آنکه تأمین خمیر آن پایدار شود، یادآور شد: این مورد نیازمند حمایت است که بیشتر صنایع کشور از نبود حمایت کافی و کامل رنج می‌برند.

کد خبر: ۱۸۴٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha