۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
گشودن گره کور قانون رتبه‌بندی برای مهرآفرینان با مصوبه امروز مجلس
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد

گشودن گره کور قانون رتبه‌بندی برای مهرآفرینان با مصوبه امروز مجلس

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به مصوبه امروز صحن علنی مجلس، گفت: با مصوبه امروز دیگر معلمان مهرآفرین نیز بدون اخذ آزمون، مشمول رتبه بندی معلمان می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رضا حاجی پور با اشاره به مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: در جریان بررسی جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری، مجلس با ردیف ۸ این لایحه موافقت کرد که بر این اساس، معلمان مهرآفرین بدون برگزاری آزمون مشمول قانون رتبه بندی می شوند.

نماینده مردم آمل در مجلس تصریح کرد: پس از کش و قوس بسیار بین مجلس و دولت در تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان، گروهی از معلمان تحت عنوان معلمان مهرآفرین که بیش از ۸۰ هزار معلم بوده و سابقه چندین ساله در تدریس داشتند، مشمول قانون رتبه بندی می‌شوند.

حاجی پور یادآور شد: در آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان، این گروه از معلمان که برخی از آنان بیش از ۱۵ سال سابقه داشته و به صورت پیمانی جذب شدند و باید رسمی می‌شدند ولی نشدند، از رتبه بندی محروم شده و دولت عنوان می‌کرد که باید پس از اخذ آزمون و رسمی شدن شامل رتبه بندی شوند که این مسئله ظلمی آشکار به این عزیزان بود.

وی تأکید کرد: با مصوبه امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی، معلمان مهرآفرین نیز بدون آزمون مشمول رتبه بندی می‌شوند و انتظار داریم دولت هرچه سریع‌تر نسبت به اجرای قانون اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: دولت باید علی الحساب‌های پرداختی به معلمان را به مهرآفرینان نیز پرداخت کند و در مسیر اجرای مصوبه مجلس نیز پس تأیید مصوبه از جانب شورای نگهبان نظارت لازم را خواهد داشت.

کد خبر: ۱۸۴٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha