۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
احداث بنا در باغ‌هایی با کمتر از ۲۰۰۰ مترمربع وسعت غیرقانونی است
مدیر امور اراضی جهادکشاورزی استان همدان:

احداث بنا در باغ‌هایی با کمتر از ۲۰۰۰ مترمربع وسعت غیرقانونی است

همدان - مدیر امور اراضی جهادکشاورزی استان همدان بابیان اینکه براساس قانون در باغ های کمتر از دوهزار متر وسعت مجوز احداث بنا داده نمی‌شود، گفت: بیشترین تغییر کاربری‌های غیرمجاز در همدان مربوط به احداث خانه باغی است.

هوشنگ کرمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بیشترین تغییر کاربری‌های غیرمجاز استان همدان مربوط به احداث خانه باغی است، افزود: براساس قانون در باغات کمتر از دو هزار متر مجوز احداث بنا داده نمی‌شود.

مدیر امور اراضی جهادکشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی با هرگونه تغییر کاربری زمین های کشاورزی برخورد قانونی خواهد داشت، عنوان کرد: مالکانی که قصد تغییر کاربری زمین های زراعی و باغی خود را دارند باید قبل از هرگونه تغییر کاربری زمین های کشاورزی خود برای اخذ مشاوره و مجوزهای قانونی به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی حوزه مربوطه مراجعه کنند.

کرمی با بیان اینکه اراضی زراعی کشور روز به روز در حال کاهش است، گفت: طبق بررسی ها ۹ درصد از اراضی کشور مربوط به اراضی زراعی است و ۹۱ درصد دیگر را زمین‌های مسکونی، کویر، کوه و اراضی غیر قابل کشت تشکیل می‌دهد.

وی وسعت اراضی استان همدان را یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار عنوان کرد و با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ هزار هکتار این وسعت کشاورزی است، ادامه داد: در باغ قدیمی که قبل از سال ۷۴ دارای خانه‌باغ بودند و مساحت باغ نیز بیش از دو هزار مترمربع است اجازه مرمت و بازسازی بنا خواهد شد.

مدیر امور اراضی جهادکشاورزی همدان با بیان اینکه اگر ساخت و سازهای غیر مجاز در داخل حریم قرار گیرد، شهرداری، راه و شهرسازی و سازمان جهاد کشاورزی استان می‌توانند مانع این کار شوند، اضافه کرد: در ابتدا باید شکایت انجام شود و سپس با نظر قاضی قلع و قمع و یا جریمه اعمال می‌شود.

کرمی با اشاره به اینکه میزان ساخت‌وسازها زیاد و نیروهای امور اراضی محدود است، گفت: سال گذشته بیش از یک‌هزار پرونده در این زمینه در استان همدان تشکیل و رسیدگی شد.

کد خبر: ۱۸٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha