۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس را به غیر متخصص‌ ها توصیه می کنیم
مدیر آموزش کانون کارگزاران بورس:

سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس را به غیر متخصص‌ ها توصیه می کنیم

عاملی، مدیر آموزش کانون کارگزاران بورس با بیان اینکه صندوق های سرمایه گذاری دارای تنوع است به افراد غیر متخصص علاقمند به بازار سرمایه شیوه سرمایه گذاری غیر مستقیم را پیشنهاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، احسان عاملی، مدیر آموزش کانون کارگزاران بورس گفت: از انتهای سال گذشته رونق را در بازار تجربه کردیم و ۱۸۰ درصد بازدهی در بازار شروع شد. از ابتدای امسال هم شروع طوفانی رقم خورد و ۷۰ درصد بازدهی در بازار سرمایه داشتیم. از دلایل این موضوع عدم جذابیت بازارهای موازی مثل طلا، سکه و مسکن بود که باعث شد سیل نقدینگی در کشور به سمت بازار سرمایه بیاید.

به گفته این کارشناس بورسی روزانه بین ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار میلیارد تومان در بازار معامله میشود که نسبت به سالهای قبل رقم قابل توجهی است و این موضوع مورد مورد توجه مقامات کشور همچون رهبر انقلاب و رئیس جمهور قرار گرفته.

مدیر آموزش کانون کارگزاران بورس تصریح کرد: در کنار خوشحالی هایی که از رونق بازار سرمایه داریم اما فعالان این بازار نگرانی هایی هم دارند و توصیه می کنند که مردم با فکر وارد بورس شوند.

عاملی گفت: حق مردم است که وارد بازار شوند اما شبیه هر بازار دیگر ممکن است سرمایه گذاری در آن ساده باشد. اما نکات فنی و اصول اولیه ای لازم دارد. بنابراین به مردم به ویژه افرادی که تخصص کافی و وقت برای رصد بازار ندارند توصیه می کنیم شیوه سرمایه گذاری غیر مستقیم (صندوق های سرمایه گذاری) را انتخاب کنند.

وی ادامه: صندوق های سرمایه گذاری متنوعی داریم. یک مدل آن با نرخ سود ثابت است اما مدل هایی از صندوق ها با جذابیت بیشتر و پرداخت سود متنوع که همسو با تحولات بازار سرمایه باشد نیز وجود دارد و عایدی بیشتری می دهد.

عاملی تأکید کرد: افرادی که وقت کافی و یا تخصص ندارند بهتر است سرمایه گذاری غیر مستقیم را انتخاب کنند.

در ادامه مدیر آموزش کانون کارگزاران بورس گفت: برای افرادی که می توانند بازار را رصد کنند، بهتر است برای دریافت آموزش های کافی از طریق فضای مجازی اقدام کنند. این یکی از نگرانی های کارشناسان بازار سرمایه است که افراد بدون وقت وارد بازار شوند. چرا که طی چند روز گذشته مواردی داشتیم که افراد حتی نام نماد ثبت نامی را اشتباه درج می کردند!

عاملی در پایان گفت: آموزش های مناسبی در فضای مجازی برای ورود به بازار سرمایه وجود دارد، سایت شرکت سهامی بورس تهران نیز آموزش های کافی و مناسبی دارد.

کد خبر: ۱۸٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha