۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
چک کردن اصالت ایمنی و امنیت کالا با طرح طاها
رئیس سازمان ملی استاندارد مطرح کرد

چک کردن اصالت ایمنی و امنیت کالا با طرح طاها

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: در سازمان ملی استاندارد طرح‌های مختلفی برای چک کردن اصالت ایمنی و امنیت کالا وجود دارد یکی از این موارد، طرح طاها است.

به گزارش بازار، مهدی اسلام پناه در باره طرح طاها در سازمان ملی استاندارد گفت: این طرح در واقع به طور رندم چک از بازار نمونه برداری می‌کند و مردم را از این امر آگاه می‌کند که سرشماره استاندارد در کالا وجود دارد یا تعریف شده یا اصلا چیزی صحت دارد یا خیر را بررسی و شناسایی می‌کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: در طرح طاها، سازمان ملی استاندارد در قالب شرکت‌های بازار ورود می‌کند و بر مبنای آن چک لیستی که به آن‌ها داده اند، کالاها را ارزیابی می‌کنند و در آزمایشگاه‌ها و در مراکزی که به طور علمی و تخصصی پیش بینی شده، مورد آزمون و آزمایش قرار می‌دهند.

اسلام پناه درباره تعداد نشان‌های استانداردی که برای محصولات و خدمات به تازگی در سازمان ملی استاندارد صادر شده است، اظهار داشت: تعداد کالاهایی که مشمول نشان می‌شوند متغیر است، هم ریزش دارد هم رویش؛ ریزش به معنای این است که بعضی در آزمون، حدمجاز لازم را تهسیل نکنند حتما نشان تحریم می‌شود، تعداد زیادی هم داوطلب هستند و پیوسته یک امر زنده و پویا است نشان دادن این نشانه همان استاندارد است.

وی درباره صدور نشان حلال سازمان ملی استاندارد افزود: صد نشان حلال صادر کردیم و در مشابه مدت قبلی، صدور نشان حلال صد در صد رشد داشته یعنی تقریبا صفر بوده و به این عدد رسیده یا نشان‌هایی دیگر از این دست نشان نانو نماد را در روزهای آینده در حوزه‌ای تی و دانش بنیان صادر خواهیم کرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد در پایان گفت: نشان جایزه ملی کیفیت جهان اسلام را در دستور کار داریم که طراحی شده است؛ به درخواست مقامات و مدیران استاندارد عربستان صعودی یعنی کشورهایی که خودشان جایزه داشتند و مسئولیتی هم در حوزه کشورهای جهان اسلام دارند، علاقه‌مند به همکاری در حوزه نشان هستند.

کد خبر: ۱۸۳٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha