۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
بانک‌ها بازپرداخت تسهیلات ارزی مطابق قانون مصوب را عملیاتی نکرده‌اند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

بانک‌ها بازپرداخت تسهیلات ارزی مطابق قانون مصوب را عملیاتی نکرده‌اند

اصفهان - موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن انتقاد از عملکرد برخی از بانک‌ها گفت: بانک‌ها بر خلاف قانون، بازپرداخت تسهیلات ارزی با حداکثر ۱۰ درصد افزایش را عملیاتی نکرده‌اند.

سیدناصر موسوی لارگانی در حاشیه شورای هماهنگی بانک های استان اصفهان در گفت و گو با بازار اظهار داشت: متاسفانه برخی از بانک‌ها رقیب تولید و رونق اقتصادی در کشور شده‌اند و تولید را به حاشیه برده‌اند.

وی با بیان اینکه این بانک ها بیشتر به بنگاه‌داری ورود پیدا کرده اند، ابراز داشت: این موضوع باعث شده است تا این بانک‌ها از وظیفه اصلی خود دور شوند.

اصفهان در رتبه دوم جذب درآمدهای بانکی استان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه استان اصفهان در حال حاضر بعد از تفکیک کرج از تهران دومین قطب صنعت کشور است، تصریح کرد: از نظر جذب درآمدهای بانکی استان اصفهان در رتبه دوم کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه صنعت استان اصفهان باعث شده است تا چرخش اعتبار خوبی را در این استان شاهد باشیم، گفت: از این رو لازم است تا میزان تسهیلات پرداختی در این استان افزایش یابد.

موسوی لارگانی با اشاره به دریافت تسهیلات ارزی برخی از فعالان اقتصادی و هزینه این تسهیلات در همان زمان دریافت گفت: بازگشت این ارز به قیمت روز امکانپذیر نیست.

وی ضمن انتقاد به برخی از تصمیمات و عملکردهای دولت تاکید کرد: بانک ها بر خلاف قانون بازپرداخت تسهیلات ارزی با حداکثر ۱۰ درصد افزایش را عملیاتی نکرده‌اند که این موضوع مشکلاتی را برای برخی از تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه حتی برخی از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی هم سپرده های سنگین را طلب کرده‌اند، ادامه داد: این موضوع برای برخی از شرکت‌ها به خصوص دانش بنیان واقعا آسیب‌زا است و باعث شده است که فعالیت این شرکت‌ها با مشکلاتی مواجه شود.

کد خبر: ۱۸۳٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha