۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
۷ درصد درآمدهای مالیاتی کشور مربوط به اصفهان است|چالش مهم شرکتهای دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۷ درصد درآمدهای مالیاتی کشور مربوط به اصفهان است|چالش مهم شرکتهای دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات

اصفهان -عربها،مدیرکل امور اقتصادی ودارایی اصفهان با اشاره به اینکه ۷ درصد درآمدهای مالیاتی کشور مربوط به اصفهان است،گفت: بررسی طرحهای شرکتهای دانش بنیان برای اعطای تسهیلات در تهران از چالشهای مهم است.

علیرضا عرب ها در حاشیه نشست تجهیز درآمد استان اصفهان در گفت و گو با بازار با اشاره به اینکه بیش از هفت درصد درآمدهای وصول مالیاتی در سطح کشور مربوط به استان اصفهان است، اظهار داشت: درآمد وصولی مالیاتی استان اصفهان در شش ماهه نخست امسال بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده است که پنج درصد از این مبلغ محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان در زمینه وصول درآمدهای خزانه در رتبه دوم کشور است، ابراز داشت: این استان در ۲۰ سال گذشته به جز سال ۱۳۸۳ در رتبه دوم کسب درآمد در سطح کشور بوده است.

کمترین بازگشت درآمد را داریم!

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان تصریح کرد: اصفهان همچنین در سال گذشته در رتبه دوم از لحاظ کمترین بازگشت درآمد را داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان اختلاف زیادی در میان درآمد و میزان بهره برداری دارد، گفت: در ۱۱ سال گذشته درآمدهای پیش بینی شده استان هیچ زمان به صورت کامل محقق نشده است.

عرب ها با اشاره به برخی از مشکلات شرکت های دانش بنیان در سطح استان اصفهان گفت: تامین وثیقه های معتبر و هزینه بر بودن دریافت تسهیلات از جمله این مشکلات و چالش ها برای شرکت های دانش بنیان است.

وی با اشاره به اینکه بررسی طرح های شرکت های دانش بنیان برای اعطای تسهیلات در تهران یکی دیگر از چالش های شرکت های موجود در سطح استان اصفهان است، افزود: از جمله چالش‌هایی که برای شرکت های تولیدی و حتی دانش بنیان وجود دارد پرداخت تسهیلات برای شرکت هایی است که با وجود فعالیت در استان، منابع مالی خود را در بانک های خارج از استان سپرده گذاری کرده اند.

اختیارات از پایتخت به مراکز استان ها واگذار شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان با اشاره به اینکه لازم است برای کاهش بروکراسی اداری و تمرکززدایی، اختیارات از پایتخت به مراکز استان ها واگذار شود، تاکید کرد: امید است با این اقدامات شاهد رونق تولید و فعالیت های اقتصادی و اشتغال زایی در سطح استان باشیم.

کد خبر: ۱۸۳٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha