۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
 ۳۴۰ هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی در کشور داشته‌ایم
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

۳۴۰ هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی در کشور داشته‌ایم

اصفهان - خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سال گذشته ۳۴۰ هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی در کشور داشته ایم.

به گزارش خبرنگار بازار، سیداحسان خاندوزی عصر پنجشنبه در حاشیه سفر به شهرستان شاهین شهر در جلسه شورای اداری این شهر با اشاره به تحریم های ظالمانه استکبار جهانی طی بیش از چهار دهه گذشته اظهار داشت: باید در سطح کشور به سمت تحول اقتصادی حرکت کنیم چراکه این موضوع باعث رونق اقتصادی و تولیدی در کشور می شود.

وی با بیان اینکه نباید از برخی روش های ناکارآمد گذشته در امور اقتصادی مجددا استفاده کنیم، ابراز داشت: این روش ها امتحان خود را پس داده است و هیچ نتیجه ای برای مردم نداشته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا در حوزه های مختلف اقتصادی تحول ایجاد کنیم، تصریح کرد: وضعیت کنونی حاصل مدیریت اشتباه در گذشته است هرچند ممکن است در جاهایی اقدامات مثبتی هم وجود داشته است.

تفویض اختیارات بانکها به استان‌ها

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات تحولی وزارت اقتصاد را در برگشت مجموع میزان عوارض آلایندگی به شهرداری ها دانست و گفت: یکی دیگر از اقدامات تحولی ما که به دنبال آن هستیم تفویض اختیارات بانکها به استان‌ها است.

خاندوزی با اشاره به اینکه یکی دیگر از تحولات در وزارت اقتصاد برگرداندن پرونده های مالیاتی شرکت ها به استان های مربوط به آنها است، خاطرنشان کرد: از سویی دیگر برای رونق تولید با پیشنهاد دولت پنج درصد نرخ گرفتن مالیات از فعالیت های اقتصادی کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مالیات هم اقدامات خوبی انجام شده است، تاکید کرد: با وجود همه اقدامات در سال گذشته ۳۴۰ هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی در کشور داشته ایم.

وزیر امور اقتصادی ودارایی با اشاره به اینکه به دنبال اصلاح نظام مالیاتی هستیم، تاکید کرد: تمام تلاش خود را می کنیم تا جلو فرارهای مالیاتی را بگیریم.

کد خبر: ۱۸۳٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha