۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
۱۵۰۰ مگاوات برق به بخش تولید و صنعت کشور اضافه شد
وزیر نیرو:

۱۵۰۰ مگاوات برق به بخش تولید و صنعت کشور اضافه شد

زنجان- وزیر نیرو گفت: با صرفه‌جویی در حوزه برق خانگی شاهد صرفه‌جویی ۶۵۰ مگاواتی برق بودیم و با تلاش‌های صورت گرفته ۱۵۰۰ مگاوات برق به بخش تولید و صنعت کشور اضافه شد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر محرابیان صبح پنجشنبه در آیین افتتاح رسمی پنج نیروگاه برق حرارتی به ظرفیت ۱۰۲۶ مگاوات در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، خراسان‌رضوی و فارس که به صورت ویدئوکنفرانسی و به میزبانی زنجان، با حضور رئیس‌جمهور و هیئت همراه برگزار شد، گفت: اقدامات انقلابی در حوزه برق با وجود مشکلات رخ داده است.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال با توجه به تجربه سال قبل ظرفیت آمادگی نیروگاه‌ها به ۹۸ درصد رسید که این عدد در نوع خود بی‌نظیر است،ابراز داشت: با اقدامات انجام شده در بخش خانگی تا مرداد ماه امسال، شاهد کاهش ۴.۵ درصدی مصرف بودیم که این رقم نسبت به برنامه‌های معمول وزارت نیرو کاهش ۱۰ درصدی دارد.

وزیر نیرو گفت: با اقدامات تشویقی وزارت نیرو ۱۸ درصد از مشترکان برق که پرمصرف بودند به محدوده مصرف الگو بازگشتند و در این مدت هشت میلیون قبض صادره یا صفر بوده و یا بستانکار شده‌اند و ۱,۳۵۷ میلیارد تومان پاداش مصرف به مشترکان داده شده است.

محرابیان با اشاره به اینکه با صرفه‌جویی در حوزه برق خانگی شاهد صرفه‌جویی ۶۵۰ مگاواتی برق بودیم،تاکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته ۱۵۰۰ مگاوات برق به بخش تولید و صنعت کشور اضافه شد.

وی با بیان اینکه تامین آب و انرژی مهمترین عنصر رشد اقتصادی و احساس رضایتمندی مردم است،افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش کردیم تا نیروگاه‌های حرارتی را توسعه داده و از توان نیروگاه‌های موجود نیز بالاترین بهره را ببریم.

وزیر نیرو تصریح کرد: این کار با توان شرکت‌های دانش‌بنیان محقق شد و بدون افزایش مصرف سوخت شاهد بهره‌وری از توان بخار برای تولید برق بیشتر هستیم.

محرابیان با بیان اینکه ۶۳۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی در کشور فعال است، افزود: در تابستان امسال هیچ محدودیتی برای واحدهای صنعتی وجود نداشت.

کد خبر: ۱۸۳٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha