۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
 برند مشترک طیور گلستان برای رقابت در بازار جهانی ایجاد شود
رئیس سازمان صمت گلستان:

برند مشترک طیور گلستان برای رقابت در بازار جهانی ایجاد شود

گرگان- حسن زاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان به ایجاد برند مشترک طیور گلستان تاکید کرد و گفت: طراحی برند مشترک طیور تولیدی گلستان مسیر رقابت و ورود به بازارهای جهانی را هموار می کند.

درویشعلی حسن زاده در گفتگو با بازار اظهار کرد: سیاست گذاری همه تکالیف تولید تا تجارت و بررسی مسائل و مشکلات مرغداری ها از قبیل تأمین نهاده ها در بخش تولید از وظایف جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با تأکید بر اینکه «دبیرخانه ابلاغ قوانین و مقررات صادرات و واردات» بر عهده سازمان صمت است، ادامه داد: اگر موضوعی به سازمان ابلاغ نشود، صمت نمی تواند فعل و انفعالی را به گمرک یا سایر سازمان ها ابلاغ کند.

حسن زاده با تأکید بر اینکه باید سیاست های کلان اقتصادی کشور در حوزه طیور اصلاح شود، خاطر نشان کرد: در تولید طیور وابستگی ۹۰ درصدی به نهاده ها داریم و این می تواند با نوسانات قیمت های جهانی برای ما یک تهدید باشد.

رئیس سازمان صمت گلستان برنامه توسعه زنجیره ها را یک طرح ایده آل وزارت جهاد برای تولید دانست و اضافه کرد: اجرای این برنامه از سال ۹۴ و ۹۵ کُند شده است.

وی توضیح داد: امروزه با هر تصمیم و تنشی بیشترین آسیب را واحدهای خُرد و کوچک می بینند بنابراین برای جلوگیری از این آسیب باید چند زنجیره در کشور مشخص شود.

وی کشت فراسرزمینی و یا تهاتر را روشی برای تأمین نهاده ها عنوان کرد و یادآور شد: دولت به دلیل مشکلات جابجایی پول، در زمان ارز 4200 تومانی از این طرح استقبال نکرد ولی در حال حاضر فضا بهتر شده و می توان اجرای طرح را به دولت سیزدهم پیشنهاد داد.

درویشعلی حسن زاده ناوگان حمل محصولات پروتئینی کشور را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: برای حمل و جابجایی دام و طیور در داخل کشور و یا صادرات دچار مشکل هستیم.

وی افزود: چندی پیش نامه ای با موضوع حمایت سازمان توسعه تجارت برای تهیه کانتینرهای یخچال دار دریافت و به شرکت های حمل و نقل بین المللی و تشکل ها ابلاغ کرده ایم که متأسفانه به غیر از چند مورد محدود، مراجعه ای نداشتیم.

وی خواستار ایجاد برند مشترک طیور استان گلستان شد و توضیح داد: این برند می تواند قدرت چانه زنی و ورود بهتر به بازارهای جهانی را افزایش دهد و بحث بازاریابی و تأمین بازار صادراتی را بر عهده بگیرد.

وی اضافه کرد: این راهکار می تواند رقابت کاذب بین تجار برای فروش بیشتر را از بین برده و زمینه صحیح صادرات را فراهم کند.

کد خبر: ۱۸۳٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha