۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
اقتصاد انگلیس ۲۵ درصد کوچک خواهد شد
بانک مرکزی انگلیس:

اقتصاد انگلیس ۲۵ درصد کوچک خواهد شد

بانک مرکزی انگلیس امروز هشدار داد در سال جاری میلادی، به علت همه گیری کووید ۱۹، اقتصاد این کشور ۲۵ درصد کوچک می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردند این وضعیت، بدترین سقوط اقتصاد انگلیس در ۳۰۰ سال اخیر است.

روزنامه گاردین در این باره نوشت براساس گزارش بانک مرکزی انگلیس - که با عنوان "گزارش ثبات مالی" (Financial Stability Report) منتشر شد - بیکاری در این کشور به زودی ۹ درصد خواهد شد.

در گزارش بانک مرکزی انگلیس آمده است که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی، اقتصاد انگلیس ۲۵ درصد کوچک خواهد شد و به همین علت، میزان بهره بانکی کماکان در پایین‌ترین میزان یعنی ۰.۱ درصد نگاه داشته شد. براساس این گزارش، نزول شدید اقتصادی موجب خواهد شد تا در شرایط تعطیلی کسب و کارها به علت همه گیری ویروس کرونا، فشار مالی بر خانوارها افزایش یابد.

به گزارش بانک مرکزی انگلیس، میزان بیکاری در انگلیس اکنون ۴ درصد است که به زودی بیش از دو برار می‌شود.

به گزارش بانک مرکزی انگلیس، علاوه بر کاهش ۱۴ درصدی تولید ناخالص ملی، سرمایه گذاری در مشاغل نیز ۲۶ درصد کم می‌شود، توان خرید خانوارها ۱۴ درصد کم‌تر می‌شود و به طور متوسط، درامد همه خانوارها ۲ درصد کم خواهد شد.

براساس این گزارش، در سال آینده میلادی، اقتصاد انگلیس رو به بهبود خواهد رفت. بانک مرکزی انگلیس همچنین براورد کرد اقتصاد جهان در سال جاری میلادی، ۲۰ درصد کوچک شود. براساس گزارش این بانک، در سه ماهه نخست سال جاری، اقتصاد جهانی ۴ درصد و در سه ماهه دوم، ۲۰ درصد کوچک می‌شود.
 

کد خبر: ۱۸٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha