۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
آموزش کشاورزان ضامن اجرای طرح‌های جدید جهادکشاورزی است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان:

آموزش کشاورزان ضامن اجرای طرح‌های جدید جهادکشاورزی است

همدان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان آموزش کشاورزان را تضمین کننده اجرای طرح‌های جدید جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: ۲۳ هزار بهره‌بردار در آموزش‌های مدون شرکت کرده اند.

به گزارش بازار؛ رضا بهراملو با بیان اینکه ۵۰ درصد از اراضی گندم دیم و ۳۰ درصد آبی است، گفت: ۶۹۰ تا ۷۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت سالانه استان است که ۲۵۰ هزار هکتار از این میزان اراضی آبی است.

بهراملو با اشاره به اینکه در محصولاتی چون سیر، سیب زمینی و گردو رتبه اول کشوری را کسب کردیم، افزود: سیب زمینی با ۲۰ هزار هکتار سطح زیر کشت و متوسط عملکرد ۴۲ تن در هکتار با آبیاری قطره‌ای و تیپ تولید می‌شود.

وی عنوان کرد: این محصول هفت کیلوگرم به ازای هر مترمکعب آب مصرفی بهره‌وری دارد و جزو محصولات استراتژیک به شمار می‌رود و ۵۰ نوع کاربرد دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به لزوم آموزش کشاورزان اشاره کرد و گفت: ۲۳ هزار بهره‌بردار در آموزش‌های مدون شرکت کردند چون آموزش کشاورزان تضمین کننده طرح‌های جدید جهاد کشاورزی است.

بهراملو با بیان اینکه کشاورزان باید در جریان امور قرار بگیرند، اضافه کرد: دو هزار و ۹۷۶ روز آموزش به زنان روستایی در راستای اشتغال خانگی اعم از قالیبافی و.. انجام شده است.

کد خبر: ۱۸۳٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha