۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۲
 اقتصاد ترکیه در نیمه اول امسال ۷.۶ درصد رشد کرد

اقتصاد ترکیه در نیمه اول امسال ۷.۶ درصد رشد کرد

وزیر خزانه‌داری و دارایی ترکیه اعلام کرد که اقتصاد کشور در نیمه اول امسال ۷.۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار، نورالدین نباتی، وزیر خزانه‌داری و دارایی ترکیه طی سخنانی در ششمین کنفرانس ابتکار سرمایه‌گذاری آینده در ریاض اعلام کرد که اقتصاد ترکیه طی نیمه اول امسال ۷.۵ درصد رشد داشته است.

نباتی اظهار داشت: «طی ۲۰ سال گذشته در موقعیتی قرار گرفت که به مبلغ حدود ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذار خارجی جذب کرد. تعداد شرکت‌های دارای سرمایه‌گذاری خارجی در ترکیه در سال ۲۰۰۲ در سطح ۵۰۰۰ بود. این تعداد در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۷۸ هزار رسید».

او در ادامه اضافه کرد:‌ «ترکیه همچنین در شاخص جهانی نوآوری در مقایسه با سال گذشته با ۴ پله صعود در ۳۷‘مین رتبه قرار گرفت. در چنین دوره‌ای که شرایط جهانی اقتصادی بسیار دشوار است، خزانه دولت طی امسال ۷.۵ میلیارد دلار تامین مالی خارجی دریافت کردیم».

وزیر دارایی ترکیه با بیان اینکه حجم تجارت ترکیه با کشورهای آسیای میانه و قفقاز جنوب در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۵ میلیارد دلار بوده است، تصریح کرد که در منطقه بیش از ۱۰ هزار شرکت ترکیه‌ای فعالیت می‌کنند.

نباتی ضمن تاکید بر اینکه کل ارزش پروژه‌های پیمانکاران تُرک در آسیای میانه و قفقاز جنوبی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است، گفت: موقعیت مرکزی کشورمان که اروپا و آسیا را به هم وصل می‌کند، فرصت‌های گسترده همکاری در روابط با هر دو جغرافیا فراهم می‌کند. معتقدم که از این فرصت‌های استفاده خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۸۳٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha