۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
پرداخت وام برای مقاوم سازی خانه‌های روستایی
استاندار تهران خبر داد

پرداخت وام برای مقاوم سازی خانه‌های روستایی

محسنی بندپی، استاندار تهران از تصمیم این نهاد برای پرداخت وام ۴۰ میلیون تومانی به اهالی روستاهای پایتخت به منظور مقاوم سازی خانه‌های روستایی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، انوشیروان محسنی بندپی، درباره جزئیات این موضوع، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که متولی عمران روستاهاست، محوریت این اقدام را برعهده دارد و تاکنون بیش از ۸ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان تهران مقاوم سازی شده است.

وی افزود: این وام ۴۰ میلیون تومانی با بهره ۴ درصد در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد و افزون بر این تسهیلات نهادهای انقلابی مانند سپاه پاسداران، کمیته امداد، سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان نیز برای ارائه تسهیلات بیشتر به منظور مقاوم سازی خانه‌های روستایی و حمایت از قشرهای آسیب پذیر اعلام آمادگی کرده اند.

استاندار تهران همچنین گفت: اطلاعات مربوط به خانه‌های روستایی که نیاز به مقاوم سازی دارد مشخص است و هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی وجود ندارد.

محسنی بندپی با هشدار درباره آسیب پذیری خانه‌های قدیمی در روستاهای تهران، در پی زلزله‌های احتمالی و به خطر افتادن جان روستاییان، تاکید کرد: فرصت خوبی است که مالکان خانه‌های قدیمی از این تسهیلات برای مقاوم سازی خانه‌های شان استفاده کنند.

وی شمار کل وا حدهای مسکونی روستایی دماوند را ۷ هزار و ۵۴۸ واحد اعلام و اضافه کرد: که از این تعداد ۵ هزار و ۶۱ واحد مسکونی نیاز به مقاوم سازی دارند.

استاندار تهران گفت: علاوه بر این تسهیلات وام ۱۵ میلیون تومانی حوادث نیز با بهره ۵ درصد برای این روستاییان در نظر گرفته شده است و هر دو تسهیلات با شرایط دو سال تنفس پرداخت می‌شود.

محسنی بندپی افزود: بنیاد مسکن آمادگی کامل دارد که تخریب و آواربرداری خانه‌های فرسوده روستایی را به طور رایگان انجام دهد و با ارائه نقشه ساخت این واحدها به روستاییان، بدون کاغذبازی‌های اداری، مجوز تخریب و ساخت این واحدهای مسکونی را در کمتر از یک روز صادر کند.

وی همچنین با اشاره به ریزش کوه در محور کمرخوانی در محور تهران - لواسانات در پی زلزله بامداد امروز، گفت: بلافاصله پس از این حادثه گروهی از راهداری برای بازگشایی این مسیر اقدام کردند.

محسنی بندپی افزود: مقرر شد، گروه‌های راهداری در نخستین فرصت با تجهیزات کامل برای شناسایی و مهار سنگ‌های بزرگ و لق شده در این مسیر اقدام کنند، تا با ریزش و سقوط تخته سنگ‌ها در این مسیر مواجه نشویم.
 
آمادگی اورژانس تهران با ۲۶۰۰ نیرو در زمان وقوع زلزله

رئیس اورژانس تهران گفت: بعد از وقوع زلزله با ۲۶۰۰ نیروی خود وارد عملیات شدیم.
دکتر صابریان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران که ظهر امروز (جمعه) در استانداری برگزار شد، افزود: بعد از وقوع زلزله در دماوند و شهر تهران همه نیروهای ما در آماده باش کامل به سر می‌برند.

وی با اشاره به مصدومان حادثه شب گذشته، افزود: در شهر دماوند و آبعلی ۲۰ مورد مصدوم و یک مورد فوتی داشتیم. ۱۶ مورد از مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند. ۳ نفر انتقال پیدا کردند و ۲ نفر بستری شدند و یک مرد ۶۱ ساله بر اثر فرار از منزل حین وقوع زلزله، دچار ضربه مغزی شد و فوت کرد.

رئیس اورژانس تهران همچنین گفت: در شهر تهران هم ۱۹ مورد بیمار ترومایی داشتیم که ۵ مورد انتقال به بیمارستان‌های حضرت رسول، شهدای تجریش و شهدای هفتم تیر داشتیم و یک مورد خانم ۲۱ ساله بر اثر ترس از زلزله و علارغم CPR که انجام دادیم، متاسفانه برنگشت و فوت شد.

صابریان، افزود: ۲۵۶ کد عملیاتی در سطح شهر پخش و حدود ۲۳۰ موتورلانس هم فعال شدند، اورژانس هوایی هم به علت اینکه شب بود، امکان پرواز نداشت.
 
 تشکیل ستاد مدیریت بحران استان تهران

ستاد مدیریت بحران استان تهران برای بررسی ابعاد زمین لرزه بامداد امروز تهران تشکیل جلسه داد.

در این جلسه آقای بندپی استاندار تهران با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های مرتبط از زمان وقوع زلزله تاکنون، تشکر رئیس جمهور را به مسئولان ذیربط ابلاغ کرد.

استاندار تهران گفت: بلافاصله بعد از وقوع زمین لرزه با هماهنگی‌های انجام شده، درب ورزشگاه‌های روباز شهر تهران به روی شهروندان باز شد، همچنین شش اکیپ امداد و نجات جمعیت هلال احمر آماده عملیات شدند و بیمارستان‌های سطح استان تهران برای پذیرش مصدومان احتمالی این حادثه آماده بودند.

وی افزود: با اقدام سریع ایستگاه‌های راهداری، برخی از میسرهای کوهستانی که به صورت جزیی مسدود شده بود، سریعا بازگشایی شد.

بندپی تنها مرکز تخصصی و علمی برای اظهار نظر در مورد وقوع زلزله را مرکز زلزله نگاری عنوان کرد و با اشاره به برخی شایعات در فضای مجازی در خصوص احتمال وقوع زلزله‌های شدیدتر در تهران گفت: اینکه در فضای مجازی گفته شد، این زلزله با یک زلزله ۲.۹ ریشتر آغاز و در ادامه یک زلزله ۵.۱ ریشتر حادث شده، پس باید منتظر وقوع زلزله‌هایی با قدرت بیشتر باشیم، باید گفت، امکان

پیش بینی زلزله با این قبیل گمانه زنی‌ها وجود ندارد و بهترین اقدام در چنین شرایط، پناه گرفتن افراد در نقاط امن محل استقرار و پرهیز از هر گونه هیجان و استرس بی مورد است.

وی افزود: متاسفانه تعدادی از هموطنان، در جریان زلزله بامداد امروز، به دلیل استرس دچار مصدومیت شدند که برای کاستن از این صدمات، باید در زمینه ارتقای سطح آگاهی‌های مردم در زمان وقوع چنین حوادثی اقدام شود.
استاندار تهران تاکید کرد: این زلزله فرصتی برای بازنگری نحوه مقابله و ارتقای آمادگی مردم برای مقابله با این حادثه و مکان یابی مناسب استقرار مردم در این مواقع است.

کد خبر: ۱۸٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha