۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
ساخت چهارمیلیون واحد مسکن در کشور تورم را کاهش خواهد داد
حاجی بابایی:

ساخت چهارمیلیون واحد مسکن در کشور تورم را کاهش خواهد داد

همدان - حاجی بابایی، نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ اقدامی در کشور به اندازه ساخت مسکن اشتغال ایجاد نمی کند و اگر چهار میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود تورم کاهش می یابد.

حمیدرضا حاجی بابایی بزرگترین چالش فعلی همدان را مسکن عنوان کرد و بابیان اینکه نزدیک به چهار میلیون واحد مسکونی باید در سطح کشور ساخته شود که از این تعداد ۱۰۰ هزار واحد مسکونی سهم استان همدان بوده و ۵۰ هزار واحد نیز به شهر همدان اختصاص دارد، گفت: همدان با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت فقط پنج هزار هکتار وسعت دارد.

وی افزود: به ازاء ساخت هر واحد مسکونی دو شغل نیز ایجاد می شود که این موضوع باعث می شود در استان همدان سه هزار و ۵۰۰ شغل فعال شوند و در حاشیه شهر و روستاها افراد بیکار نمانند.

طبق قانونی که اخیراً شورای هماهنگی مسکن و شهرسازی اعلام کرده هر واحد مسکونی ۲۷۳ متر زمین می خواهد که کوچه، خیابان،فضای سبز هم شامل این متراژ می شوند، بنابراین برای ساخت این تعداد واحد مسکونی در شهر همدان با این مساحت حدود یک هزار و ۴۰۰ هکتار زمین مورد نیاز است

حمید رضا حاج بابایی عنوان کرد: طبق قانونی که اخیراً شورای هماهنگی مسکن و شهرسازی اعلام کرده هر واحد مسکونی ۲۷۳ متر زمین می خواهد که کوچه، خیابان،فضای سبز هم شامل این متراژ می شوند، بنابراین برای ساخت این تعداد واحد مسکونی در شهر همدان با این مساحت حدود یک هزار و ۴۰۰ هکتار زمین مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰سال است که شهرداری ها برای دادن حقوق کارمند هایشان زمین های فضای سبز را می فروشند، بیان کرد: اگر ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهر همدان ساخته شود، درآمد شهرداری‌ها از این بخش تأمین می‌شود و وضع معیشتی مردم و مشاغل بهتر می‌شوند.

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: هیچ موضوعی در کشور به اندازه ساخت مسکن، اشتغال ایجاد نمی کند و تورم را کاهش نمی دهد و اگر چهارمیلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود تورم کاهش می یابد.

کد خبر: ۱۸۳٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha