۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
ارائه گزارش دستگاه‌های مسئول درباره کمبود برخی داروها
سخنگوی دولت اعلام کرد

ارائه گزارش دستگاه‌های مسئول درباره کمبود برخی داروها

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: در پی دستور رئیس جمهور، گزارش دستگاه‌های مسئول درباره کمبود برخی داروها در نشست هیات دولت ارائه شد.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، درباره تخلف دو شرکت داروسازی در تأمین دارو و واکسن‌های آنفولانزا اظهار داشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که یکی از تولیدکنندگان دارو و سرم، زیرمجموعه این وزارتخانه بودند، گزارشی از موضوع ارائه دادند و ابعاد مختلف آن را به طور کامل تبیین کردند.

بهادری جهرمی گفت: همچنین رئیس کل بانک مرکزی درباره بحث تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه لازم برخی از این محصولات پزشکی را مطرح کرد و تصمیماتی هم به منظور جلوگیری از تکرار کمبود در این حوزه اتخاذ شد. تأکید رئیس جمهور به اعضای هیئت وزیران، بارها همین موضوع بوده است که بتوانند پیش‌بینی لازم را از قبل درباره موضوعات مورد نیاز مردم در حوزه‌های مختلف داشته باشند.

سخنگوی دولت درباره مصوبات هیئت وزیران، تصریح کرد: از جمله مصوباتی که امروز چهارشنبه و در نشست روز یکشنبه به تصویب رسید، پیشنهاد شناورسازی ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی در محدوده استان تهران بود. استاندار تهران پیرو جلساتی که پیش از این با مجموعه‌های اجرایی استان تهران داشت، در مهر ماه موافقت اولیه‌ای را برای شناورسازی ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی در استان تهران و در شهر تهران، به ویژه برای کنترل ترافیک و تسهیل در عبور و مرور مردم، دانشجویان و کارمندان ادارات و دستگاه‌های مختلف و شاغلان بخش خصوصی داشت.

بهادری جهرمی گفت: در مهر ماه این مصوبه اجرا شده و مورد ارزیابی و پایش آثار قرار گرفته و نظرسنجی هم از آثار آن صورت گرفته بود. گزارش نظرسنجی و ارزیابی آثار آن در کنترل ترافیک در دولت ارائه شده و دولت موافقت کرد مشابه ماه گذشته تا پایان آبان ماه همان طرح شناورسازی با اصلاحات جزئی از سوی دستگاه‌ها مدیریت و اجرایی و دوباره در انتهای آبان، گزارشی از آثار اجرای مصوبه، تقدیم هیئت دولت شود.

سخنگوی دولت اظهار داشت: اساسنامه صندوق ملی مسکن که پیش از این به تصویب هیئت وزیران رسید و برای شورای نگهبان ارسال شد و ایراداتی را در آن شورای نگهبان اعلام کرده بود، با قید فوریت در دستور جلسه هیئت دولت قرار گرفت. ایرادات مورد نظر شورای نگهبان اصلاح شد و برای آن شورای محترم ارسال شد که ان‌شاء‌الله با سرعت بیشتری بتوانیم اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تامین منابع را در این حوزه پیش ببریم.

بهادری جهرمی تصریح کرد: با توجه به فرایند عضویت کشورمان در سازمان شانگ‌های و توازن بخشی به تعاملات خارجی و تجاری ایران که یکی از این حوزه‌ها توسعه معاملات و مبادلات تجاری با هندوستان بود، امروز لایحه‌ای را به‌منظور معاضدت حقوقی بین دو کشور در امور مدنی و تجاری، وزیر دادگستری پیشنهاد داد که هیئت وزیران با این لایحه موافقت کرد.

سخنگوی دولت گفت: درباره قیر اختصاصی برای دستگاه‌های اجرایی، به ویژه برای تامین آسفالت و قیر مورد نیاز برای راه‌سازی روستایی و شهری، آیین نامه‌ای برای اجرایی کردن بند مربوطه از قانون بودجه، امروز به تصویب هیئت وزیران رسید که با سرعت بیشتر انجام شود و کارهای لازم برای توسعه راه‌سازی کشور و به ویژه بازسازی راه‌های روستایی را فراهم کند.

بهادری جهرمی اظهار داشت: برای تحقق شعار سال و بحث حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، مصوبه‌ای را امروز هیئت وزیران داشت که علاوه بر پارک‌های علم و فناوری که مجوز خود را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ می‌کنند و مزایای قانونی به آن‌ها تخصیص پیدا می‌کند، شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این پارک‌ها می‌توانند از مزایای خاص آن‌ها بهره‌برداری کنند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: هیئت وزیران مصوب کرد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بتواند مجوزهای تأسیس پارک‌های علمی و فناوری را در حوزه تخصصی وزارتخانه صادر کند و همه مزایایی که به شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری دارای مجوز از وزارت علوم تعلق می‌گیرد، به این پارک‌ها نیز تعلق گیرد که شتاب بخشی و حمایت بیشتر از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه بهداشت و درمان را به همراه خواهد داشت.

بهادری جهرمی گفت: مصوبه اصلاح آیین‌نامه شورای اطلاع‌رسانی دولت برای ارتقاء جایگاه این شورا و تقویت زیرساخت‌های لازم به منظور تقویت اطلاع‌رسانی، پاسخگویی و روشنگری برای مردم عزیزمان، در ترکیب این شورا برخی از بخش‌ها و دستگاه‌هایی که عضویت آن را نداشتند، به جمع اعضای شورا اضافه شدند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: حوزه صلاحیت و اختیارات شورای اطلاع‌رسانی دولت و همچنین امکان تشکیل کارگروه‌های تخصصی در این شورا و الزام همه دستگاه‌های اجرایی به تشکیل کارگروهی برای هماهنگی و همراهی بیشتر و تقویت اطلاع‌رسانی و کارهای رسانه‌ای، در این آیین‌نامه به تصویب هیئت وزیران رسید.

کد خبر: ۱۸۳٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha