۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی نیاز مازندران است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی نیاز مازندران است

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید بیش از هفت میلیون تن محصول کشاورزی در استان، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی را نیاز استان برشمرد.

به گزارش خبرنگار بازار، عزیزالله شهیدی فر بعدازظهر دوشنبه در نشست بررسی مسائل فراروی فعالان بخش کشاورزی در حوزه صنایع تبدیلی اظهار داشت: بالابودن حجم تولیدات کشاورزی استان، نیاز به توسعه و تکمیل صنایع تکمیلی را در استان الزامی می سازد و باید در این بخش نیازسنجی مناسب صورت گیرد.

وی تولید بیش از ۲.۵ میلیون تن مرکبات، ۱.۴ میلیون تن برنج، تولیدات برتر در حوزه های مختلفی کشاورزی، گیاهی و دامی را نشان از ظرفیت بالای استان در بخش مرتبط با کشاورزی دانست و خواستار توزیع مناسب و استقرار مناسب صنایع تبدیلی و تکمیل مرتبط با بخش کشاورزی درشهرستان ها شد.

شهیدی فر، با بیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی موجب ارتقای ارزش افزوده محصولات کشاورزی می شود، حجم گردش مالی در حوزه مرکبات را سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: باید امکانات ذخیره سازی محصول در مناطق مختلف استان فراهم شود.

وی همچنین با تاکید براینکه باید اهلیت افراد برای سرمایه گذاری مشخص و بررسی شود عنوان کرد: در حال حاضر با احداث هرگونه کارخانه جدید خوراک دام دراستان مخالف هستیم و باید اهلیت افراد برای احداث صنایع مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین با اظهار اینکه از نظر ایجاد سورتینگ نیز در استان اشباع هستیم گفت: اگر شهرستانی نیاز به احداث سورتینگ ندارد نباید مجوز برای آن صادر شود.

کد خبر: ۱٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha