۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷
راه اندازی ۶ دهکده فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در کشور

راه اندازی ۶ دهکده فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در کشور

رئیس سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی گفت: شرکت‌های نو پا، برای تجاری سازی طرح‌های دانش بنیان خود می‌توانند برای حمایت و دریافت امکانات در پارک‌های فناوری مستقر و از تسهیلات بانکی نیز برخوردار شوند.

به گزارش بازار، مجتبی خیام نکوئی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: شرکت های نو پا و استارت آپ، برای تجاری سازی طرح های دانش بنیان خود می توانند برای حمایت و دریافت امکانات در پارک های فناوری مستقر و از تسهیلات بانکی نیز برخوردار شوند.

مجتبی خیام نکوئی اگر این شرکت ها دانش فنی در بخش کشاورزی هم نداشته باشند، سازمان تات آمادگی دارد تا دانش فنی را در اختیار آنها قرار دهد تا مرحله تجاری سازی هم مطالبه ای از آنها نداشته باشد.

او افزود: شرکت های دانش بنیانی که مبادرت به سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه کنند در صورتیکه محصول جدیدی داشته باشند طبق آیین نامه شورای راهبردی دانش بنیان که در معاونت علمی و فناوری مستقر هست از معافیت های مالیاتی برخوردار خواهند شد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه پژوهشگرانی که طرح های دانش بنیان دارند می توانند نسبت به ایجاد یک واحد فناوری یا شرکت دانش بنیان اقدام کنند، گفت : طرح دانش بنیان باید در قالب یک شرکت فناوری قرار بگیرد و در صورت ثبت چنین واحدی شرایط استقرار در دهکده یا پارک فناوری را خواهد یافت و به محض استقرار آنها از حمایت ما شامل تسهیلات بانکی برخوردار خواهد شد.

مجتبی خیام نکوئی اظهار داشت : اگر طرح دانش بنیان متناسب با نژاد های بومی کشور باشد، موسسه تحقیقات علوم دامی از چنین طرح هایی حمایت خواهد کرد.

کد خبر: ۱۸۳٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha