۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
پرداخت مستمری مهرماه بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی

پرداخت مستمری مهرماه بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی

مستمری مهرماه بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی با اعمال افزایش ناشی از مصوبه شورای عالی کار پرداخت شد.

به گزارش بازار، طبق تصریح ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، حداقل مستمری پرداختی به افراد واجد شرایط دریافت مستمری کامل در هر سال نباید کمتر از حداقل حقوق تعیین شده از سوی شورای عالی کار برای کارگران مشمول قانون کار باشد. علاوه بر آن طبق تصریح ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی ملکف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یک بار کمتر نباشد، با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیات وزیران به همان نسبت افزایش دهد.

طبق وعده مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی حقوق شهریور ماه بازنشستگان با اعمال افزایش مستمری سایر سطوح پرداخت شد و حقوق مهرماه نیز طبق روال شهریور ماه پرداخت شد.

پرداخت حقوق مهرماه نزدیک به ۴ میلیون نفر بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با اضافه شدن حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان به مجموع هزینه ماهانه پرداخت مستمری‌ها نسبت به ماه‌های ابتدایی سال، خاتمه یافت. این دومین ماه پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی پس از اعمال مصوبه شورای عالی کار در مورد مستمری بازنشستگان سایر سطوح است و طبق اعلام قبلی سازمان تامین اجتماعی پرداخت مابه التفاوت مستمری ۵ ماهه ابتدای سال جاری این دسته از بازنشستگان نیز از آبان ماه آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۳٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha