۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
فواید مثبت تسهیلات مانایی
رییس صندوق توسعه ملی مطرح کرد

فواید مثبت تسهیلات مانایی

تسهیلات مانایی یکی از شیوه های قانون استفاده حداکثری از توان داخل است بخش هایی از دستگاهها و ماشین آلات داخلی با کمک تسهیلات صندوق از داخل تهیه می کنند و در عین حال دارایی صندوق از بین نمی رود.

به گزارش بازار، مهدی غضنفری رییس صندوق توسعه ملی، در خصوص تاثیر مثبت و فواید تسهیلات مانایی گفت: گاهی اوقات سرمایه گذاران برای دریافت تسهیلات ارزی برای استفاده در داخل، بخش هایی از تسهیلات ارزی را به ریال تبدیل می کردند و درصورت ممنوعیت به اجبار لوازم و تولیدات داخلی را از خارج وارد می کردند تا با استفاده از این تسهیلات، از ماشین آلات داخلی در شرایط بهتر استفاده کنند.

وی افزود: تسهیلات مانایی یکی از شیوه های قانون استفاده حداکثری از توان داخل است بخش هایی از دستگاهها و ماشین آلات داخلی با کمک تسهیلات صندوق از داخل تهیه می کنند و در عین حال دارایی صندوق توسعه ملی از بین نمی رود چون ریال متصل به ارز است و با نوسانات ارزی دچار آسیب نمی شود.

وی ادامه داد: بانک خاورمیانه در اولین تسهیلات مانایی پیشتاز بود و روز گذشته قرارداد آن امضا شد صندوق توسعه ملی به همه بانکهای کشور سه میلیون دلار خط اعتبار تسهیلات ارزی و به بانک خاورمیانه ۳۰۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی داده است و از آنجا میتواند ۱۰ درصد از آن را به صورت مانایی عمل کنند درواقع ۳۰ میلیون دلار می شود.

وی در پایان در خصوص پرداخت و باز پرداخت تسهیلات مانایی تصریح کرد: تسهیلات مانایی به گونه ای است که ریال دریافت میکنند متصل به ارز مصرف می کنند و به شکل ارز یا ریال متصل به ارز برمی گردانند. و معمولا زمان پروژه های احداث و سرمایه گذاری سه تا پنجره دارد که پنجره اول یعنی دروران مشارکت بین دو تا سه سال، پنجره دوم یعنی تنفس شش ماه و پنجره سوم تحت عنوان باز پرداخت سه تا چهار سال است.

کد خبر: ۱۸۳٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha