۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
فساد در سیستم تولید داروی اتحادیه اروپا

فساد در سیستم تولید داروی اتحادیه اروپا

نهادهای حامی مصرف کنندگان در اتحادیه اروپا معتقدند سیستم تولید دارو دچار مشکل و فساد است و این موضوع هزینه‌های زیادی را به شهروندان و سیستم بهداشتی تحمیل کرده است.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی یورو نیوز اعلام کرد، نهادهای حامی مصرف کنندگان و مشتری در اتحادیه اروپا معتقدند سیستم تولید دارو دچار مشکل و فساد است و این موضوع هزینه‌های زیادی را به شهروندان و سیستم بهداشتی تحمیل کرده است.

این شبکه در گزارشی اعلام کرد، افزایش مقاومت بیماری‌ها در برابر آنتی بیوتیک‌های موجود در بازار سبب شده است اتحادیه اروپا به دنبال تولید آنتی بیوتیک‌های جدید باشد.

کمیسیون اتحادیه اروپا هم اکنون تلاش می‌کند تا در قوانین داروسازی خود تجدید نظر کند، اما تولید کنندگان دارو در این اتحادیه تلاش می‌کنند که از منافع خود دفاع کنند. این شرکت‌ها می‌گویند بدون تردید تولید آنتی بیوتیک‌های جدید به تحقیقات و سرمایه گذاری عظیمی نیاز دارد. این موضوع سبب می‌شود که هزینه تولید در بخش صنعت داروسازی به شدت افزایش یابد. از طرف دیگر مقامات شرکت‌های داروسازی می‌گویند این موضوع سبب می‌شود این صنعت از سودآوری لازم برخوردار نباشد. به منظور تولید آنتی بیوتیک‌های جدید این شرکت‌ها خواهان افزایش تولید داروهای با سودآوری بیشتر مانند داروهای ضد افسردگی و اضطراب شده اند. مسئوولان شرکت‌های داروسازی می‌گویند این موضوع به سلامتی جامعه اتحادیه اروپا ربط دارد.

ناتالی مول دبیرکل فدارسیون صنایع داروسازی اروپا گفت: شکی وجود ندارد که مقاومت بیماری‌ها در برابر آنتی بیوتیک‌ها به منزله یک همه گیری دیگر است که تا سال ۲۰۳۰ سالیانه بیش از سه تریلیون یورو برای اروپا هزینه به همراه خواهد داشت. این موضوع سالیانه سبب مرگ ۴۰۰ هزار نفر در اتحادیه اروپا می‌شود. ما باید از این موضوع اطمینان حاصل کنیم که هر سال آنتی بیوتیک‌های جدیدی را راهی بازار کنیم و شرکت‌های داروسازی را به تولید آن‌ها تشویق کنیم.

نهادهای حامی مصرف کنندگان و مشتری در اتحادیه اروپا معتقدند سیستم تولید دارو دچار مشکل و فساد است و این موضوع هزینه‌های زیادی را به شهروندان و سیستم بهداشتی تحمیل کرده است.

مونیک گوینز، دبیرکل سازمان حمایت از مصرف کنندگان اروپا گفت: این به معنای آن است که مصرف کنندگان باید بهای بیشتری را برای دارو پرداخت کنند. ما شاهد تولید یک داروی ارزان‌تر نخواهیم بود. این به معنای آن است که مصرف کنندگان حق انتخاب کمتری خواهند داشت و باید پول بیشتری پرداخت کنند. این موضوع سبب می‌شود که درمان‌های معمول در برخی از کشورها با داروهایی که پیشتر رایج بوده اند، میسر نباشد. این موضوع سبب می‌شود که شرکت‌های داروسازی تولیدات جدید خود را در برخی از کشورهای خاص که برای آن‌ها سودآوری بیشتری به همراه دارد عرضه و به فروش برسانند.

کمیسیون اتحادیه اروپا به شبکه یورو نیوز اعلام کرد ساز و کار تولید آنتی بیوتیک‌های جدید در جریان بررسی مجدد قوانین داروسازی این اتحادیه بررسی خواهد شد و گزینه‌هایی بر روی میز مطرح خواهد شد. سازمان‌های حامی مشتریان نگران هستند مذاکرات بر سر این موضوع علنی نشود.

کد خبر: ۱۸۳٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha