۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
تبعات افزایش بهای انرژی بر مردم و صنایع یونان

تبعات افزایش بهای انرژی بر مردم و صنایع یونان

افزایش بهای انرژی فشار مضاعفی را بر مردم و صنایع یونان وارد کرده است.

به گزارش بازار، یکی از تبعات جنگ اوکراین این است که بهای گاز طبیعی در سراسر اروپا به شدت افزایش یافته است. اما برخی از کشورها نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بیشتر تحت تاثیر این موضوع واقع شده اند. یونان یکی از این کشورها است. یونان بیشتر برق مورد نیاز خود را با سوزاندن گاز در نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌کند. با وجود حمایت‌های دولت، اما خانواده‌های این کشور با مشکلات زیادی در پرداخت قبوض انرژی خود روبرو هستند. بهای سوخت به شدت افزایش یافته است.

پس از سال‌ها بحران اقتصادی، اقتصاد یونان در حال بهبود بود اما به گفته رئیس اتحادیه مرکزی صنایع یونان، بسیاری از شرکت‌های تولیدی وابسته به بخش انرژی تعطیل شده اند. وی گفت: عدم اطمینان به آینده بر همه جا سایه انداخته است، فرصت‌های خوبی برای نجات از این وضعیت وجود داشت، پس از افزایش صادرات ما هم اکنون شاهد آن هستیم که افزایش بهای انرژی به منزله یک عقب گرد برای ما است.

دولت یونان تلاش کرده است انرژی مورد نیاز این کشور را از طریق انرژی‌های تجدید پذیر تامین کند و به این اقدام خود ادامه می‌دهد و قصد داشت که چندین معدن زغال سنگ را تعطیل کند، اما حالا به فکر فعال کردن چندین معدن زغال سنگ برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها است. دولت یونان همچنین ماهیانه دو میلیارد یورو یارانه به شهروندان این کشور در زمینه انرژی پرداخت کند، اما این وضعیت نمی‌تواند برای همیشه ادامه داشته باشد.

کد خبر: ۱۸۳٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha