۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
سهم ناچیز صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات گلستان
نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان مطرح کرد؛

سهم ناچیز صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات گلستان

گرگان- یوسفی، نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: سهم صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات گلستان به سایر کشورها در شش ماه نخست امسال ناچیز بوده است.

امیر یوسفی در گفتگو با بازار اظهار کرد: طی شش ماه نخست سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۴نوع کالا از گمرکات استان گلستان به خارج از کشور صادر شده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیان اینکه مقصد این میزان کالای صادراتی ۳۱ کشور در اقصی نقاط جهان است، ادامه داد: کشورهای ترکمنستان، عراق و قزاقستان در رتبه های اول تا سوم مقصد صادرات از گمرکات استان هستند.

وی با تأکید بر اینکه در مدت مشابه سال گذشته، کالاهای تولیدی در داخل کشور از گمرکات استان گلستان به ۲۲ کشور صادر شده، افزود: مقصد کالاهای صادراتی ایران از گمرکات گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ کشور بیشتر است.

وی از رشد ۱۳۲ درصدی صادرات به کشور ترکمنستان در شش ماهه نخست امسال خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته کشورهای عراق، ترکمنستان و قزاقستان به ترتیب در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در ادامه خاطر نشان کرد: پلی استایرن، لوله آهنی، ید، تخته، پنیر، سایر لبنیات، خرما، قطعات سوله فلزی، خوراک آبزیان، رب گوجه فرنگی، سیمان، شوینده ها، پریفرم و پسته عمده کالاهای صادراتی از این استان هستند.

وی در پایان تصریح کرد: استان گلستان یکی از مهمترین استان های تولید کننده محصولات کشاورزی و دام، طیور و آبزیان در کشور است که با بازاریابی و نیازسنجی کشورهای منطقه، سهم مهمی را در صادرات به این کشورها ایفا می کند.

کد خبر: ۱۸۳٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha