۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
انار گِلی تفت در نوع خود بی نظیر است| تولید انار هیبریدی در آینده نزدیک
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

انار گِلی تفت در نوع خود بی نظیر است| تولید انار هیبریدی در آینده نزدیک

یزد- احمدی، دبیر سومین جشنواره انار شهرستان تفت از برگزاری جشنواره انار برای جبران کوتاهی هایی که برای نشان دادن ظرفیت های این باغ شهر صورت گرفته است، خبر داد.

ابراهیم احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: انار تفت برای رقابت در بازار در نوع خود بی نظیر است و انار گِلی این شهرستان که برای تازه خوری مناسب نیست، منحصر به فرد تفت است و این انار تا آخر زمستان هم تازه در دسترس است.

وی با بیان اینکه این نوع انار در زمان برداشت پوست بسیار کلفتی دارد و به مرور زمان رطوبت پوست وارد دانه شده و دانه آبدار و قابل مصرف می شود، افزود: این محصول در نهایت پرآب و بسیار خوشمزه است.

دبیر سومین جشنواره انار تفت با بیان اینکه برخورد با آفات با پیشرفت علم کشاورزی ممکن شده است، ادامه داد: نباید به بهانه آفات باغات را از بین برد بلکه باید از روش های نوین برای مبارزه با آنها اقدام کرد.

وی گفت: یکی از اقداماتی که در راستای حفاظت از انار منحصر به فرد شهرستان تفت انجام شده است، تولید انار هیبریدی برای جلوگیری از تاثیر آفات در تولید این محصول است که چند سال در مرکز تحقیقات کشاورزی استان تولید شده و آماده اجرا در باغات است.

احمدی گفت: برای تولید این نوع انار نیازی به کاشت مجدد نیست و می توان بر درختان موجود نیز پیوندزنی کرد و برای شروع در باغات شهرداری تفت اجرا می شود تا سپس به سایر باغات تسری یابد.

وی از همگن شدن مدیریت شهرستان تفت و همراهی همه برای حفاظت از این باغ شهر و نشان دادن ظرفیت های آن خبر داد و افزود: امیدواریم با این اقدام شاهد حفظ باغات و رونق هر چه بیشتر آنها و بهره وری بیشتر کشاورزان باشیم.

کد خبر: ۱۸۳٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha