۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
احتمال افزایش نرخ جفت ارز یورو به دلار طی روزهای آتی
تحلیل بازار فارکس؛

احتمال افزایش نرخ جفت ارز یورو به دلار طی روزهای آتی

علیرغم کاهش نرخ یورو/دلار در روز دوشنبه، به نظر می رسد طی روزهای آتی با شکست صعودی قیمت و افزایش ارزش یورو در برابر دلار روبرو باشیم.

به گزارش بازار، نرخ یورو/دلار به دلیل تمرکز مجدد سرمایه‌گذاران بر روی داده‌های اعتماد مصرف‌کننده در ایالات متحده و تصمیمات پیش روی بانک مرکزی اروپا (ECB) در خصوص نرخ بهره بانکی کاهش یافت.

نرخ این جفت ارز روز دوشنبه روی ۰.۹۸۴۵ قرار دارد که کمی بالاتر از پایین ترین سطح هفته گذشته روی ۰.۹۶۹۸ بود. این نرخ همچنین حدود ۳.۳ درصد بالاتر از پایین ترین سطح در سال جاری است.

کاتالیزور اصلی برای نرخ مبادله یورو به دلار، تصمیم گیری نرخ بهره آتی توسط بانک مرکزی اروپا خواهد بود که برای روز پنجشنبه هفته جاری برنامه ریزی شده است. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را ۷۵ واحد دیگر افزایش دهد. اگر این اتفاق بیفتد، دومین افزایش متوالی ۰.۷۵ درصدی در پیش خواهد بود که کمک شایانی به حفظ و افزایش ارزش یورو خواهد کرد.

بانک مرکزی اروپا مانند سایر بانک های مرکزی در حال مبارزه با تورم فزاینده است. داده های منتشر شده در هفته گذشته نشان داد که تورم کل در حوزه یورو بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است که بالاترین سطح تاریخی ثبت شده است. به علاوه، بسیاری از کشورهای اروپایی به ویژه در شرق قاره سبز نیز شاهد رشد دو رقمی تورم هستند.

پیش بینی نرخ یورو/دلار

احتمال افزایش نرخ جفت ارز یورو به دلار طی روزهای آتی


نمودار چهار ساعته نشان می دهد که نرخ EUR/USD به سطح ۳۸.۲٪ فیبوناچی بازگشته است. نرخ فعلی همچنین اندکی به بالاتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه حرکت کرده و این در حالیست که شاخص قدرت نسبی (RSI) به بالاتر از سطح خنثی حرکت کرده است. این جفت همچنین یک الگوی مثلث متقارن تشکیل داده است.

بنابراین، با نزدیک شدن الگوی مثلث به سطح تلاقی خود، احتمال شکست آن در این هفته وجود دارد. در حالی که هنوز برای حدس زدن روند نرخ طی روزهای آتی خیلی زود است، اما به نظر می رسد این جفت احتمالاً یک شکست صعودی تا سطح برابری ۱:۱ خواهد داشت. سقوط به زیر سطح حمایت در ۰.۹۸۰۰، نمای صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۸۳٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha