۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
ظرفیت راه‌آهن اینچه برون هشت سال بلااستفاده مانده است
رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

ظرفیت راه‌آهن اینچه برون هشت سال بلااستفاده مانده است

گرگان- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان گفت: ۸ سال است به دلیل نگاه و نگرش مدیران راه‌آهن ظرفیت راه‌آهن اینچه برون راکد و بلااستفاده مانده است.

علی محمد چوپانی در گفتگو خبرنگار بازار اظهار کرد: راه‌آهن اینچه برون پایانه وارداتی غلات از کشورهای CIS که به کریدور ریلی جاده ابریشم معروف است، قرار بود سالانه ۱۲ میلیون تن غلات و سایر کالاهای صنعتی را از شمال به جنوب حمل کند.

وی افزود: هم‌اکنون به دلیل فراهم نبودن امکانات فورواردی کانتینری و لجستیک، تخلیه و بارگیری استفاده از ظرفیت این راه‌آهن میسر نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان ادامه داد: متاسفانه حدود هشت سال است مدیران راه‌آهن نه توان احداث امکانات لجستیک را دارند و نه حاضر هستند احداث این امکانات را به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی توضیح داد: این در شرایطی است که طبق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اصل ۴۴ احداث امکانات لجستیک و خطوط فرعی از وظایف بخش خصوصی است.

چوپانی با اشاره به اینکه راه‌آهن اینچه برون قابلیت اتصال به کشور چین را داراست، تصریح کرد: مشکل فعلی راه‌آهن اینچه برون، مشکل ذهنیت مدیران راه‌آهن است تا مدیران نگرش خودشان را مبتنی برحفظ منافع ملی به جای منافع سازمانی تغییر ندهند، سرمایه‌گذاری انجام شده در اینچه برون سرمایه‌گذاری راکد تلقی می‌شود.

وی بیان کرد: بخش خصوصی آمادگی دارد در صورت واگذاری زمین از سوی دولت این سرمایه‌گذاری را انجام دهد به شرط اینکه دولت و مدیران راه‌آهن به وظیفه حاکمیتی نظارت و تسهیل‌گری بپردازند و بخش خصوصی به عنوان سربازان اقتصاد میدان‌دار احیاء ظرفیت‌های اقتصادی و تولید ثروت باشند.

کد خبر: ۱٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha