۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
توزیع ۸۷ تن کودشیمیایی بین کشاورزان کلزا کار همدان
مدیر جهادکشاورزی همدان عنوان کرد:

توزیع ۸۷ تن کودشیمیایی بین کشاورزان کلزا کار همدان

همدان-ایرانپور، مدیر جهادکشاورزی همدان از برنامه ریزی برای توسعه کشت کلزا خبر داد و گفت: در راستای حمایت از تولید کنندگان کلزا ۲۷ تن کود ازته، ۳۰ تن کود فسفاته و ۳۰ تن کودپتاسه بین کلزاکاران توزیع شد.

رحمان ایرانپور در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه کشت کلزا به عنوان زراعتی مهم در راستای اجرای طرح الگوی کشت به لحاظ کم آب بر بودن مطرح است، افزود: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده با برگزاری کلاسهای ترویجی، ارسال پیامک ترویجی، نصب بنر در سطح روستاها اطلاع رسانی های لازم به کشاورزان صورت گرفته ات.

وی بابیان اینکه کشاورزی همدان ۲۱۰ هکتار از اراضی آبی خود را تحت پوشش کشت کلزا قرار داده است، گفت: این سطح مربوط به ۳۵ بهره‌بردار است که در این زمینه همکاری داشته‌اند.

ایرانپور بیان کرد: میزان یک هزار و ۲۰ کیلوگرم بذر کلزا مورد نیاز بهره‌برداران متقاضی توزیع شده و در راستای حمایت از تولید کنندگان کلزا ۲۷ تن کود ازته، ۳۰ تن کود فسفاته و ۳۰ تن کود پتاسه نیز توزیع شده است.

ایرانپور گفت: کلزا به جهت پایداری تولید برخی از محصولات به ویژه گندم و جو و به منظور کاهش بیماری‌ها، آفات و علف های هرز به عنوان یکی از محصولات اصلی در تناوب قرار می‌گیرد و با اجرای تناوب کلزا و گندم سالانه میزان زیادی از مصرف سموم کاهش یافته و در راستای سلامتی محیط زیست گام‌های اساسی برداشته می‌شود.

کد خبر: ۱۸۳٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha