۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
کشت ۲۷ هزار هکتار حبوبات با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در اراضی دیم همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کشت ۲۷ هزار هکتار حبوبات با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در اراضی دیم همدان

همدان - پرورش، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از کشت ۲۷ هزار هکتار حبوبات با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در اراضی دیم همدان خبر داد.

شهرام پرورش در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه در سال سوم طرح جهش تولید در دیمزارها هستیم، گفت: این طرح با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان حامی و سازمان جهاد کشاورزی به عنوان مجری انجام می شود.

پرورش بیان کرد: برنامه ابلاغی در این طرح ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم است که ۱۹۹ هزار و ۸۰۰ هکتار آن به گندم و ۷۴ هزار هکتار به جو اختصاص دارد.

۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان همدان بصورت آیش است که با برنامه ریزی های انجام شده در تناوب با غلات؛ محصولاتی چون علوفه دیم، گیاهان دارویی، حبوبات شامل عدس و نخود دیم و دانه های روغنی شامل گلرنگ کشت خواهد شد

وی یکی از اهداف مهمی که در این طرح برنامه ریزی شده را تبدیل آیش زرد به آیش سبز عنوان کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان همدان بصورت آیش است که با برنامه ریزی های انجام شده در تناوب با غلات؛ محصولاتی چون علوفه دیم، گیاهان دارویی، حبوبات شامل عدس و نخود دیم و دانه های روغنی شامل گلرنگ کشت خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود با اجرای این طرح بیش از پنج هزار هکتار گلرنگ و ۲۷ هزار هکتار حبوبات کشت شود، بیان کرد: در راستای اجرای این طرح از کشاورزان حمایت می شود بصورتی که نهاده های مورد نیاز شامل سم و کود تامین و تدارک شده در اختیار کشاورزان قرار داده خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در راستای بیمه محصول، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به ازای هر هکتار ۵۰ هزار تومان پرداخت می کند و ضمن هماهنگی با بانک کشاورزی، ادوات مورد نیاز به صورت قرض الحسنه تامین و تدارک و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

کد خبر: ۱۸۳٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha