۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
افزایش مراجعه به مراکز معاینه فنی

افزایش مراجعه به مراکز معاینه فنی

معاون بهره‌برداری ستاد معاینه فنی شهر تهران از رشد ۸ درصدی مراجعات به مراکز معاینه فنی پایتخت از ابتدای امسال تا پایان مهر خبر داد.

به گزارش بازار، مجید سلمانی گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهر، حدود یک میلیون دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان مراجعات ۸ درصد افزایش داشته است.

معاون بهره برداری ستاد معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه از آمار اعلامی، ۷۶۹ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول است، افزود: در این هفت ماه نقص مربوط به آلایندگی ۱۰۲ هزار دستگاه، همراستایی ۵۹ هزار دستگاه، کمک فنر ۲۷ هزار دستگاه، تست ترمز ۷۶ هزار دستگاه و وضعیت ظاهری ۱۱۶ هزار دستگاه خودرو مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران شناسایی و در نهایت برای دریافت معاینه فنی رفع ایراد شده است.

به گفته مجید سلمانی، در مجموع ۳۰ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده و تعدادی از این خودروهای مردود دارای چند نقص بوده‌اند.

معاون بهره برداری ستاد معاینه فنی شهر تهران افزود: از ابتدای امسال تا پایان مهر، حدود ۷۳۰ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد، حدود ۱۳۰ هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است و در مجموع حدود ۱۸ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

مجید سلمانی افزود: در حال حاضر روزانه حدود ۵ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند و مراکز فاقد صف انتظار هستند.

مراکز بیهقی، نیایش، دماوند، شهید آبشناسان، سراج، خاوران، امام رضا، شهدای زمان آباد، بعثت، فدائیان اسلام و ایران خودرو از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷ و مراکز شقایق، شهید چمران، الغدیر، چیتگر، ابوذر و تمامی واحدهای سیار از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۶:۱۵ ارائه خدمات می‌کنند.

شهروندان برای اطمینان از آخرین وضع کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به نشانی inspection.tehran.ir مراجعه و برای مدیریت زمان از طریق سامانه تهران من وقت قبلی بگیرند.

کد خبر: ۱۸۲٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha