۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴
افزایش بیش از ۵۰۰ درصدی کسری بودجه آمریکا

افزایش بیش از ۵۰۰ درصدی کسری بودجه آمریکا

بر اساس جدیدترین آمار وزارت خزانه داری آمریکا، کسری بودجه ماهانه فدرال نسبت به سپتامبر سال گذشته، ۵۶۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار، بر اساس جدیدترین آمار وزارت خزانه داری آمریکا که منتشر شد، کسری بودجه ماهانه فدرال نسبت به سپتامبر سال گذشته، ۵۶۲ درصد افزایش یافته است که دلیل آن عمدتاً به خاطر طرح بخشودگی وام‌های دانشجویی توسط جو بایدن رئیس جمهور آمریکاست.

کسری بودجه فدرال به طور خاص در آخرین ماه سال مالی ۲۰۲۲ افزایش یافت و دلیل آن برنامه بایدن برای بخشودگی وام‌های دانشجویی برای میلیون‌ها آمریکایی بود، اقدامی که بنا به پیش بینی «مدل بودجه پن وارتون» بیش از هزار میلیارد دلار برای مالیات دهندگان هزینه خواهد داشت.

بایدن روز جمعه از دولت خود به دلیل کاهش کسری بودجه به ۴/۱ هزار میلیارد دلار از سال گذشته تاکنون، تمجید کرد، هرچند که دفتر بودجه کنگره این کاهش را به توقف هزینه‌های مربوط به دوران همه گیری کووید-۱۹ و افزایش مالیات بر درآمد نسبت داد.

بایدن همچنان ادعا می‌کند که اقتصاد آمریکا بسیار قوی است. این در حالی است که تورم در این کشور در حال افزایش و نزدیک به رکود اقتصادی است.

مایا مک گینیاس رئیس کمیته بودجه فدرال روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: «کل کاهش کسری بودجه بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را می‌توان به پایان کووید-۱۹ نسبت داد، نه به تجدید دوره مسئولیت مالی. در واقع، اگر دولت بایدن تصمیم به اجرای یک طرح تورم زا، پرهزینه مبنی بر بخشش بدهی‌های دانشجویی در ماه اوت نمی‌گرفت، کسری بودجه تقریباً ۴۰۰ میلیارد دلار کمتر می‌شد.»

کد خبر: ۱۸۲٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha