۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۹
نرخ تورم در انگلیس به بالاترین حد خود رسیده است

نرخ تورم در انگلیس به بالاترین حد خود رسیده است

تورم در انگلیس بسیاری از خانوارهای این کشور را با مشکل تامین غذا و گرم کردن خانه‌های خود در آستانه زمستان روبرو کرده است.

به گزارش بازار، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، میلیون‌ها خانوار انگلیسی به خاطر افزایش بهای مواد غذایی و افزایش هزینه‌های زندگی برخی از وعده‌های غذایی خود را حذف کرده اند. نرخ تورم به بالاترین حد خود رسیده است و بهای مواد غذایی به شدت افزایش یافته است.

پرس تی وی گزارش داد: یک هفته از استعفای لیز تراس نخست وزیر پیشین انگلیس می‌گذرد. او وعده کاهش مالیات‌ها و رشد بیشتر اقتصادی را داده بود. رویدادها به سرعت در انگلیس روی می‌دهد و وزیر دارایی جدید انگلیس هم اکنون مالیات را افزایش می‌دهد و قول کاهش هزینه‌های بخش عمومی را می‌دهد. اقدامات متقابل مقامات انگلیسی هزینه‌های زیادی را برای مردم و اقتصاد این کشور به همراه دارد.

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که میلیون‌ها نفر از مردم انگلیس وعده‌های غذایی خود را حذف کرده اند و یا اینکه در تهیه مواد غذایی سالم با مشکل روبرو هستند. تورم بیش از ۱۰ درصد است. بهای انرژی و سوخت رو به افزایش است و فشار مالی زیادی را بر مردم انگلیس وارد می‌کند.

کیث پیلبیم، استاد علوم اقتصادی گفت: آغاز همه این مشکلات با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آغاز شد. خروج از اتحادیه اروپا بی لیاقتی بوریس جانسون را نشان داد. این موضوع سبب کاهش وضعیت زندگی در انگلیس شد. این موضوع سبب روی کار آمدن لیز تراس و سپس کناره گیری وی از قدرت شد. این موضوع سبب بی لیاقتی بیشتر شد.

وی افزود: انگلیسی‌ها با رای دادن به خروج از اتحادیه اروپا عملا فقیرتر شدند. با چاپ پول در بانک مرکزی انگلیس تورم به شدت افزایش یافت. این موضوع همچنین سبب کاهش کیفیت زندگی شد. وضعیت موجود ترکیبی از مسائل مختلف است.

خبرنگار در ادامه، گفت: ترکیبی از مشکلات مختلف سبب کناره گیری دو نخست وزیر در مدت یکسال شده است. کمتر از دو ماه از کناره گیری بوریس جانسون از مقامش و هموار کردن راه برای نخست وزیری لیزتراس می‌گذرد. ما شاهد مرگ ملکه و همچنین تغییر قابل توجه فاجعه بار در آینده اقتصادی انگلیس هستیم. هم اکنون بار دیگر شاهد رقابت برای رسیدن به مقام نخست وزیری در انگلیس هستیم.

این موضوع می‌تواند به بی ثباتی بیشتر اقتصادی و سیاسی منجر شود. بی ثباتی بیشتر به معنای این است که مردم بیشتری به کمک‌های خیریه‌ها وابسته می‌شوند. آن‌ها به مراکز خیریه برای دریافت غذا و برای سیر کردن شکم‌های خود وابسته می‌شوند. برخی از افراد هم که نمی‌توانند خانه‌های خود را گرم کنند باید جایی را برای گذراندن زمستان انتخاب کنند.

وزیر دارایی جدید انگلیس خواهان وضع سقف قیمت بر قبض‌های انرژی تا ماه آوریل سال آینده شده است. انتظار می‌رود که در پایان این ماه انتظار می‌رود که سیاست‌های اقتصادی خود را اعلام کند. این می‌تواند به منزله آغاز یک دوره طولانی از سیاست‌های ریاضت اقتصادی باشد.

کیث پیلبیم، استاد علوم اقتصادی گفت: اینکه چه فردی به مقام نخست وزیری انگلیس برسد باید به این موضوع توجه داشت که دورنمای اقتصادی بسیار بد خواهد بود، زیرا تورم هم اکنون از کنترل خارج شده است. دولت پول کافی برای تامین بودجه مورد نیاز خود برای بخش عمومی را در اختیار ندارد. تورم بیش از این افزایش می‌یابد. اعتصاب‌ها ادامه پیدا می‌کند. وضعیت مالی کشور همچنان وخیم خواهد ماند.

وی افزود: به علت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اقتصاد آن کوچک‌تر و منقبض‌تر شده است؛ بنابراین راه حل آسانی برای وضعیت موجود وجود ندارد. راه حل آسانی برای خروج از وضعیت کنونی وجود ندارد. همه چیز تیره و تاریک است. خروج از این وضعیت سخت و دشوار است.

خبرنگار پرس تی وی در پایان، گفت: بهای وضعیت بد کنونی را مردم عادی انگلیس پرداخت می‌کنند. در حالیکه حزب محافظه کار تلاش می‌کند که رهبر جدید و نخست وزیر سوم انگلیس را در مدت یکسال انتخاب کند، نیازهای مردم نیازمند به این زودی‌ها رفع نمی‌شود.

کد خبر: ۱۸۲٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha