۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
دنباله دار بودن بحران بیکاری آمریکا به علت کرونا
مشاور سابق صندوق بین المللی پول اعلام کرد

دنباله دار بودن بحران بیکاری آمریکا به علت کرونا

راگوف، مشاور سابق صندوق بین المللی پول درباره دنباله دار بودن بحران بیکاری آمریکا به علت کرونا هشدار داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مشاور سابق صندوق بین المللی پول درباره دنباله دار بودن بحران بیکاری آمریکا به علت کرونا هشدار داد.

کِنِث راگوف استاد دانشگاه هاروارد و اقتصاددان ارشد سابق در صندوق بین المللی پول در گفت و گو با شبکه سی. ان. ان گفت آمار بیکاری در آمریکا به علت شیوع بیماری کووید - ۱۹ در حال افزایش است. این مشکل در آمریکا بسیار جدی شده است. البته این مشکل فقط به آمریکا محدود نمی‌شود و بین آمریکا و اروپا از این نظر تفاوتی وجود ندارد. البته آثار این وضع به زمان طولانی شدن این مشکل بستگی دارد و اینکه اقتصاد تا چه زمانی در این وضع باشد یا به سرعت به حالت قبل بازگردد و یا واکسن این بیماری ساخته شود.

وی افزود اگر اوضاع به سرعت به حال عادی بازگردد بسیاری از این افراد که بیکار شده اند به سرعت به سر کار خود بازخواهند گشت. اما بنده به شدت نگران هستم و معتقدم احتمال دارد این وضعیت برای مدت بسیار طولانی به طول بینجامد و بسیاری از فرصت‌های شغلی که از دست رفته است دیگر احیاء نشود و بیکاری کوتاه مدت به بیکاری بلندمدت تبدیل شود و اینکه این وضعیت حداقل برای بیست و پنج درصد افراد بیکارشده کنونی اینگونه شود. فکر می‌کنم تا پایان سال جاری میزان بیکاری در آمریکا بیش از ده درصد باشد و بیکاری بلندمدت نیز مشکلی جدی باشد.

کد خبر: ۱۸٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha