۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
تاکید بر ارائه تسهیلات به تجار ایرانی و عراقی

تاکید بر ارائه تسهیلات به تجار ایرانی و عراقی

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه در جریان سفر به اقلیم کردستان با نخست وزیر اقلیم دیدار و درخصوص راه‌های تحکیم روابط اقلیم کردستان و ایران، تقویت مبادلات تجاری و ارائه تسهیلات لازم به تجار تبادل نظر کرد.

به گزارش بازار، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه کشورمان با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار مهدی صفری و مسعود بارزانی در خصوص راه‌های تحکیم روابط اقلیم کردستان و ایران، تقویت مبادلات تجاری و ارائه تسهیلات لازم به تجار و سرمایه‌گذاران بحث و تبادل نظر و بر رفع موانع توسعه مبادلات تجاری و انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک تاکید کردند. تاکید بر ارائه تسهیلات به تجار ایرانی و عراقی

در این سفر جلسه کمیته مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه و هیئت همراه، امید صباح دبیر انجمن وزیران، مقامات اقلیم کردستان و سرکنسول‌های کشورمان در اربیل و سلیمانیه برگزار شد.

در این جلسه دو طرف بر توسعه روابط تجاری، اقتصادی، صنعتی و مرزی تاکید و اعلام کردند هیچ محدودیتی برای همکاری در جهت توسعه روابط و رفع موانع و مشکلات وجود ندارد.

این نشست، پنجمین جلسه کمیته مشترک اقتصادی میان دو طرف جهت پیگیری مطالبات و مشکلات شرکت‌های ایرانی و توسعه روابط اقتصادی و تجاری در اقلیم کردستان بود.

این دومین سفر مهدی صفری به اربیل در طول یک سال گذشته است.

کد خبر: ۱۸۲٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha